کانون “شکوفایی خلاقیت” ایجاد می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی،مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در جلسه امضای این تفاهمنامه بین جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری استان گفت: ایجاد این کانون، فرصت مناسبی برای باردهی ایده و خلاقیت دانشجویان و استفاده از پتانسیل‌های موجود برای تجاری‌سازی نتایج تحقیقات است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه اردبیل 412 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در حال تحصیل هستند، اظهار کرد: در این مرکز برای تامین فضای فیزیکی و ایجاد امکانات مورد نیاز برای دانشجویان، تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تا محیط مناسبی برای تحصیل و افزایش انگیزه در آنها فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در تلاش است تا رسالت خود را در کمک به پیشرفت کشور از طریق توسعه دانش و تحقیقات کاربردی، ایجاد توسعه و انتقال فناوری عملیاتی سازد، خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهمنامه همکاری، فتح بابی برای ایجاد تعاملات مفید و اثربخش بین پارک و مرکز آموزش علمی کاربردی برای عملیاتی کردن ایده و طرح‌های خلاقانه دانشجویان است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به اینکه جهت ایجاد اشتغال و تولید ثروت، دانشجویان به لحاظ تجربی و کاربردی، نیاز به برگزاری دوره‌های آموزشی دارند، ادامه داد: باید مزایای پارک و مراکز رشد برای دانشجویان تبیین شود تا آنها ضمن آگاهی از حمایت‌های این دو نهاد بتوانند در مسیر کسب و کار قرار گیرند.

در این جلسه عبدالقیوم قلی پوری، رئیس پارک علم و فناوری اردبیل با بیان اینکه هر مرکز علمی کاربردی برای خود یک پارک علم و فناوری است، افزود: پارک علم و فناوری اردبیل آماده حمایت و پشتیبانی از طرح‌های خلاقانه دانشجویان مراکز علمی کاربردی استان است.

وی با بیان اینکه تلاش خود را برای ایجاد اشتغال جوانان و ایجاد بستر مناسب جهت پیاده‌سازی ایده‌های نو و مبتنی بر دانش توسط صاحبان ایده به کار بسته‌ایم، اضافه کرد: امیدوارم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با مرکز آموزش علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه استان اردبیل منجر به ارتباطات نزدیک‌تر و نظام‌مند شود تا زمینه مناسب برای شکوفایی و حمایت از خلاقیت جوانان فراهم شود.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل، ارائه خدمات آموزشی، فنی، مالی، حقوقی و پشتیبانی در حوزه‌های مختلف طراحی، تولید، بازاریابی و فروش به اعضای پذیرش شده در کانون را از وظایف پارک عنوان و تصریح کرد: این امر از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اختصاص منابع و امکانات مقتضی و حمایت‌های معنوی در چارچوب آئین‌نامه‌ها و مقررات انجام خواهد گرفت.

گفتنی است تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری استان اردبیل و مرکز آموزش علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه استان اردبیل در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و با توجه به رسالت پارک علم و فناوری جهت فراهم کردن شرایط لازم جهت توسعه فناوری در استان و رسالت مرکز آموزش علمی کاربردی برای انجام امور آموزشی و کمک به توسعه علمی استان منعقد شد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد