فروش 115 میلیاردی سینماهای کشور

به گزارش فناوری فرهنگی، رئیس سازمان سینمایی گفت که با خروج صنعت سینما از رکود، فروش سینماهای کشور در نیمه اول امسال به یک‌هزار و 150 میلیارد ریال رسید.

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی گفت که با خروج صنعت سینما از رکود، فروش سینماهای کشور در نیمه اول امسال به یکهزار و 150 میلیارد ریال رسید.

رئیس سازمان سینمایی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشجویان دانشگاه مازندران در بابلسر افزود: این در حالی است که میانگین فروش سالانه سینماهای کشور در دولت قبل حدود 250 میلیارد ریال بود.

وی پیش بینی کرد که فروش سینماهای کشور تا پایان سال جاری به بیش از یکهزار و 500 میلیارد ریال برسد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خروج صنعت سینمای کشور از رکود را یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید معرفی کرد و گفت: هم اکنون درعرصه سینما رنسانس آغاز شده است.

 450 سالن برای 80 میلیون نفر

ایوبی یکی از مشکلات صنعت سینما در کشور را کمبود سالن های نمایش دانست و گفت که هم اکنون تنها 450 سالن سینما در کشور وجود دارد.

وی افزود: بر اساس نرم های جهانی به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت باید یک سالن سینما ساخته شود که بر این اساس ایران باید هشت هزار سالن سینمایی داشته باشد.

مصرف 160 میلیون ساعتی موسیقی در کشور

رئیس سازمان سینمائی کشور بر ضرورت توجه به تولید موسیقی حلال در کشور تاکید کرد و گفت که هم اکنون روزانه 160 میلیون ساعت موسیقی در کشور مصرف می شود.

وی توضیح داد: براساس آمارها، هر ایرانی روزانه 2 ساعت از طرق مختلف اعم از تلفن همراه، داخل خودرو و یا رفتن به کنسرت، موسیقی گوش می دهد.

ایوبی تاکید کرد که با توجه به شرایط و وضعیت موجود ضرورت دارد حتما موسیقی حلال برای مردم تولید و عرضه شود.

وی گفت: کشور ما به لحاظ فرهنگی بسیار غنی است و فرهنگ عاشورا اوج این افتخار است.

وی افزود: هنرمندان و فیلمسازان کشور با کم ترین امکانات افتخارات زیادی را در کشور کسب می کنند و این نشان از هوشمندی و اقتدار ایرانیان در عرصه فرهنگ و هنر است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در عرصه صنعت برای فراهم کردن اشتغال برای یک نفر 150 میلیون تومان هزینه می شود، در حالی که در عرصه سینما با 20 میلیون تومان برای یک نفر شغل ایجاد خواهد شد که نشانگر ضرورت توجه ویژه به عرصه هنر در اشتغال زایی است.

ایوبی خطاب به دانشجویان گفت: هیچ رسالت و لذتی بالاتر از خدمت رسانی به میهن نیست و دانشجویان باید تلاش کنند تا با فراگیری تخصص های لازم، برای آبادانی ایران سرافراز تلاش کنند

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد