قرارداد با عمان و هند برای صادرات مد و لباس ایرانی

به گزارش فناوری فرهنگی، مژگان همایونی‌نژاد از مدرسان و هنرمندان عرصه صنایع دستی از عقد قرارداد با کشورهای عمان و هند در زمینه صادرات مد و لباس ایرانی در حاشیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی ˝سیمرغ˝ اصفهان خبر داد.

مژگان همایونی‌نژاد، کارشناس طراحی و دوخت، مدرس و مدیر آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مژگان” درباره چندوچون برپایی نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی سیمرغ” و رویکرد قابل قبول به حوزه مد و لباس در ابعاد جهانی، گفت: این نمایشگاه با هدف تبادل علمی، توسعه تجاری و ترویجی در ابعاد بین‌المللی، با حضور 22 کشور و حدود 300 غرفه از صنایع دستی ایران و دیگر کشورها از چهارم تا دهم مهرماه در کاخ‌موزه چهلستون اصفهان برپا شد که به ظن من و بسیاری دیگر از غرفه‌داران رویدادی راضی‌کننده و امیدبخش در این عرصه محسوب می‌شود.

همایونی‌نژاد تصریح کرد: بالغ بر 22 کشور در این نمایشگاه حضور به هم رساندند و در زمینه مد و لباس به تبادل دانش فنی و هنری پرداختند که البته در این میان هنر هنرمندان ایرانی با ارائه ایده‌هایی ناب در طراحی و دوخت و رودوزی‌های منحصربه‌فرد مورد توجه همگان قرار گرفت.

این هنرمند از عقد قرارداد با کشورهای عمان و هند در زمینه صادرات مد و لباس ایرانی در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی اصفهان خبر داد و افزود: احیا و ترویج صنایع دوختی ایرانی به ویژه در حوزه مد و لباس می‌تواند اصالت و سنت‌های دیرینه مردمانمان را به جهانیان اثبات کند که در این نمایشگاه این اتفاق به خوبی رخ داد و منجر به عقد قرارداد با کشورهای مذکور هم در زمینه صادرات البسه و هم برپایی کارگاه‌های آموزشی شد.

همایونی‌نژاد به حضور و بازدید رؤسا و مدیران فرهنگی کشور از این نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، استاندار استان اصفهان، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان، شهردار اصفهان، رؤسا و مسئولین شورای جهانی صنایع دستی و معاونت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از جمله افرادی بودند که به کرات از این نمایشگاه بازدید کردند و در کنار هنرمندان داخلی و خارجی به تبادل نقطه نظراتی ارزنده در این زمینه پرداختند.

او در ادامه به استقبال جالب توجه کشورهای خارجی از البسه چرم و چهل‌تکه‌دوزی‌های ایرانی اشاره کرد و افزود: این هنرها با قدمت چندین دهه‌ای در سایه چنین بسترهایی به دیگر کشورها معرفی می‌شوند و جالب اینکه بدانید در راستای عقد قرارداد با کشور عمان، قرار بر این شد که برخی آثار صادراتی با تکه‌دوزی‌های چرم از اشعار مولانا در ایران طراحی و دوخته شده و در اختیار آنان قرار گیرد.

نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی سیمرغ” در حاشیه هجدهمین اجلاس جهانی صنایع‌دستی از چهارم تا دهم مهرماه در باغ چهل‌ستون اصفهان برپا شد

منبع: هنرآنلاین

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد