کره‌ رشد آینده را برمبنای خلاقیت پایه‌گذاری می‌کند

به گزارش فناوری فرهنگی، کره جنوبی قصد دارد رشد آینده را بر مبنای خلاقیت و فناوری پیشرفته پایه گذاری ‌کند.

 کره جنوبی یک بسته محرک جدید 4.94 میلیارد دلاری را با توجه به آمارهای اقتصادی ناامید کننده معرفی کرده است. صادرات که بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد، سال گذشته 8 درصد کاهش داشته است. بدتر از این، در مقایسه با ژانویه 2015 صادرات کره در ماه ژانویه امسال 18.5 درصد کاهش داشته است. این مساله موجب شده تا بانک مرکزی کره پیش بینی خود از رشد جی دی پی را از 3.2 درصد به 3 درصد در سال جاری کاهش دهد.

چین تقریبا یک چهارم صادرات کره جنوبی را خریداری می‌کند، چین بزرگترین مقصد کالاهای کره‌ای به شمار می‌رود. بنابر این افت رشد اقتصادی چین نقش مهمی در کاهش صادرات کره داشته است. صادرات به چین در ژانویه با کاهش 21.5 درصدی روبرو شده است. و صادرات به آمریکا و ژاپن نیز به ترتیب 9.2 و 18.2 درصد کاهش داشته است. سایر عوامل مثل کاهش قیمت نفت به بخش پالایشگاهی لطمه زده است و افزایش مالیات بر خرید خودرو نیز موجب افت 40 درصدی فروش خودروهای داخلی در ماه گذشته شده است.

ولی سئول می‌تواند در کوتاه مدت و همین طور میان مدت از طریق تکیه بر فناوری پیشرفته خود به روند رشد اقتصادی ادامه دهد. چندی پیش وزارت علوم گزارش “طرح کسب و کار و ثروت آینده 2016 ” را منتشر کرد که شامل ایجاد مناطق اشتغال در 17 مرکز نوآوری در سراسر کشور و افزایش منابع مالی بخش‌های فناوری خواهد بود. این طرح با هدف رونق بخش فناوری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید بوده است. بنابر این، هر مرکز نوآوری با مشارکت یک شرکت داخلی مثل سامسونگ فضای کاری جدیدی را ارائه می‌دهد و می‌تواند از منابع مالی استفاده کند.

این وزارتخانه اعلام کرده است که 6 بخش برای اقتصاد کره جنوبی راهبردی به شمار می‌رود: اینترنت، بیوتکنولوژی، نسل پنجم، ابر، داده‌های بزرگ، هوش مصنوعی. و امسال منابع مالی زیادی اختصاص خواهد یافت: اینترنت 5.1 میلیارد دلار 29 درصد رشد نسبت به 2015، داده‌های بزرگ 283 میلیون دلار 29 درصد رشد نسبت به سال قبل، و محاسبات ابری 916 میلیون دلار دریافت خواهد کرد که نسبت به سال قبل 57.1 درصد رشد خواهد داشت.

طرح ابتکاری اقتصاد خلاق از سوی «پارک گئون هائه» رئیس جمهور با هدف تبدیل اقتصاد این کشور به مرکز اصلی خلاقیت در آسیا بوده و قصد دارد جایگاه این کشور را در بین یکی از 8 کشور ثروتمند جهان ارتقا دهد. کره جنوبی قصد دارد تا 65.9 میلیارد دلار در سرمایه گذاری مستقیم هزینه کند و مابقی را برای اعطای وام برای راه اندازی کسب و کارهای جدید اختصاص دهد. سرمایه گذاری برای راه اندازی کسب و کارهای جدید نیز بر شهر پانگیو متمرکز خواهد بود که پیش از این نیز مرکز مهمی برای شرکت‌های بزرگی مثل کاکائو و نکسون بوده است. تا همین اواخر تنها سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در پروژه‌های مشارکتی چالش‌هایی داشتند ولی به نوشته نشریه فوربس هر یک از 30 تا 40 شتاب دهنده کره می‌توانند منابع مالی را برای کارآفرینان در بخش‌های مختلف شامل فناوری پیشرفته فناوری غذایی و سایر بخش‌ها تامین کنند.

با این حال، در کره یک کارآفرین شدن هنوز سختی‌هایی دارد. شما باید سخت مطالعه کنید، تحصیل کنید تا یک شغل خوب در شرکت سامسونگ بگیرید. این مساله را آلینا گراتشنر از بنیانگذاران شرکت اکسلریت کره می‌گوید. ولی این طرز فکر در حال تغییر است.

منبع: اقتصادخلاق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد