الگوی کارآفرینی صنایع فرهنگی تدوین می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جلسه شورای همفکری مرکز شکوفایی بازی‌های ویدئویی کاشان تدوین الگوی کارآفرینی صنایع فرهنگی (بازی‌های ویدئویی و پویانمایی) با بهره‌مندی از توان بومی در شهر کاشان را مورد بررسی قرار داد.

در این جلسه که به همت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ریاست‌جمهوری، به منظور ایجاد هم‌افزایی بین پتانسیل‌های مادی و معنوی کاشان جهت راه‌اندازی مرکز شکوفایی بازی‌های ویدئویی برگزار شد، نمایندگان بازی‌سازان کاشان به معرفی مرکز شکوفایی بازی‌های ویدئویی کاشان پرداختند.
در این مرکز تمامی فعالیت‌های لازم برای آموزش فعالان این صنعت تا شکل‌گیری و تجاری‌سازی محصولات انجام می‌پذیرد که این امر با توجه به بوم کاشان و مزیت‌های آن صورت خواهد پذیرفت.
بازی‌های ویدئویی یکی از پرسودترین و اثرگذارترین بخش‌های صنایع فرهنگی بوده که وجود مراکزی چون مرکز شکوفایی بازی‌های ویدئویی کاشان می‌تواند با رشد تولیدکنندگان و تجاری‌سازی محصولات در راستای آزاد شدن ظرفیت‌های نهفته این بخش اثرگذار باشد.
از دیگر مزایای این موضوع تمرکززدایی و رشد کارآفرینی فناورانه با بهره‌مندی از توان بومی است و کاشان با توجه به نزدیکی به کلان‌شهرهای مختلف و همچنین داشتن بوم فرهنگی و سرمایه‌گذاران سنتی می‌تواند مکانی راهبردی برای چنین مرکزی باشد.
بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌و فناوری ریاست‌جمهوری، جلسه هم‌اندیشی تدوین الگوی کارآفرینی صنایع فرهنگی (بازی‌های ویدئویی و پویانمایی) با بهره‌مندی از توان بومی در شهر کاشان با حضور  محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز، نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی، رییس دانشگاه کاشان، معاون پژوهشی دانشگاه کاشان، رییس دانشگاه آزاد کاشان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، رییس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای کاشان و نمایندگان منتخب بخش خصوصی حوزه بازی‌سازی و پویانمایی کاشان برگزار شد.
در انتهای جلسه تمامی مسؤولین حاضر در جلسه بر اهمیت وجود چنین مرکزی و در اختیار قرار دادن پتانسیل‌های خویش در راستای رشد و تعالی این مرکز با هدایت ستاد تأکید کردند و  مقرر شد تا طرح اجرایی فعالیت با حضور مؤثر و فعالانه نهادهای ذی‌ربط در اسرع وقت تدوین شود.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد