توسعه زیرساخت گامی مهم در ایجاد شبکه ملی اطلاعات است

به گزارش فناوری فرهنگی،عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: با توسعه شبکه زیرساخت یک گام مهم در ایجاد شبکه ملی اطلاعات بر می‌داریم.

حجت الاسلام شهریاری پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح مرکز تبادل ترافیک داده قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ما با دو سونامی مواجه بودیم سونامی اطلاعات و پس از آن سونامی ارتباطات که در سونامی اطلاعات با حجم بالایی از اطلاعات مواجه بودیم که هرثانیه این اطلاعات روبه افزایش بوده است.

وی با اشاره به اینکه سونامی ارتباطات که خاستگاه آن ورود سه و نیم میلیارد جمعیت به شبکه جهانی و فعالیت دو سوم جمعیت جهانی در بسر یک شبکه واحد است، گفت: از ویژگی‌های شبکه‌ای شدن، توانمند شدن بشر در مقیاس‌های بزرگ است.

عضو شواری عالی فضای مجازی تصریح کرد: برای رشد در تمام عرصه‌ها باید در هفت حوزه فعالیت جدی شکل بگیرد که یکی از آن حوزه‌ها توسعه شبکه زیرساخت است.

وی با بیان اینکه با توسعه شبکه زیرساخت یک گام در جهت ایجاد شبکه ملی اطلاعات بر می‌داریم، افزود: گسترش ارتباطات اتفاق بی‌نظیری است که در جهان رخ داده و دو سوم مردم جهان می‌توانند در کمترین زمان ممکن با هم ارتباط برقرار کنند.

حجت الاسلام شهریاری ادامه داد: پیام حضرت امام(ره) در سال ۵۷ به دلیل عدم امکانات تا سال‌های ۸۵ نیز به دنیا صادر نشد اما در نهایت با انقلاب ارتباطات این پیام به جهان مخابره و به کشورهای عربی منتقل شد و بیداری اسلامی شکل گرفت.

وی گفت: با گسترش ارتباطات بدنه جامعه در خیر و شر می‌توانند هم ورود پیدا کنند و در کمترین زمان بزرگترین اجتماعات را تشکیل دهند و حاکمیت سنتی را تغییر دهند.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد