افزایش سهم صنعت فیلم در اقتصاد انگلیس

به گزارش فناوری فرهنگی، سهم صنعت فیلم در اقتصاد انگلیس در یک سال 13.8 درصد افزایش یافت.

 رونق اخیر صنعت فیلم و فعالیت توزیع موجب رشد و رونق بی سابقه‌ای در اقتصاد انگلیس شده است.

در مدت بین 2013 و 2014 میلادی، فیلم، تلویزیون، رادیو و عکاسی با رشد 13.8 درصدی در ارزش افزوده ناخالص در اقتصاد انگلیس روبرو شده است. به طور کلی صنایع خلاق 84.1 میلیارد پوند به اقتصاد انگلیس در این مدت تزریق کرده‌اند که شامل 5.2 درصد کل فعالیت‌های اقتصادی بوده است.

در همین مدت اشتغال در صنایع خلاق با 5.5 درصد رشد به بیش از 1.8 میلیون فرصت شغلی رسیده و حجم صادرات نیز 8.7 درصد کل تولید خدمات در سال 2013 میلادی را تشکیل داده است.

سهم اقتصادی صنایع خلاق نیز سریع ترین رشد بین سایر بخش‌ها طی سال‌های 2008 تا 2014 میلادی روبرو شده و 37.5 درصد رشد داشته است.

رشد صنایع خلاق از کل رونق اقتصادی انگلیس پیشی گرفته است. با توجه به کاهش مالیات بر شرکت‌ها به 18 درصد تا سال 2020 میلادی و کاهش ارزش پوند، صنعت فیلم انگلیس برای رشد و رونق در 4 سال آینده در وضعیت خوبی قرار دارد و می‌تواند سرمایه گذاری خارجی خوبی به خصوص از آمریکا جذب کند.

هر پوند هم اکنون در برابر 0.7 دلار آمریکا داد و ستد می‌شود و ارزش آن به پایین ترین سطح از زمان وقوع بحران مالی در سال 2008 و 2009 رسیده است. این مساله زمینه مناسبی را برای تماشاچیان آمریکایی به وجود آورده تا فیلم‌های انگلیسی بیشتری را ببینند.

علی رغم افزایش اشتغال در این بخش هنوز مسائل مهمی در زمینه نیروی کار وجود دارد، مثل فقدان تنوع و فرصت‌های کار برای زنان.

اخیرا موسسه فیلم بریتانیا اعلام کرده است که یک میلیون پوند برای اجرای برنامه آموزشی با هدف حمایت از استعدادها اختصاص داده است. این برنامه از نوامبر 2015 اجرا شده و 12 ماه ادامه خواهد داشت.

انتظار می‌رود صنایع خلاق انگلیس طی سال‌های آینده با نرخ 6 درصدی به رشد ادامه دهد.

منبع: اقتصادخلاق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد