امنیت فرهنگی ضرورت شکوفایی اقتصاد فرهنگ است

به گزارش فناوری فرهنگی، رئیس شورای عالی خانه هنرمندان، امنیت فرهنگی را زمینه ساز رشد و شکوفایی فرهنگ و هنر دانست که برای فرهنگ ما امری بسیار ضروری است.

محمد سریر رئیس شورای عالی خانه هنرمندان، اظهار داشت: بشر برای پیشرفت و تعالی خود در هر زمینه ای نیازمند امنیت است، این مهم سنگ بنای تمام فعالیت ها در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، چون می تواند زمینه ساز رشد و شکوفایی باشد.

وی ادامه داد: هنرمندان باید بتوانند خلاقیت های خود را که دارای زیرساخت و ظرفیت های هنری منبعث از فرهنگ ایرانی است منتشر کنند، این نشر و ترویج نه تنها به غنای فرهنگی سده ها و هزاره های گذشته این سرزمین کمک می کند؛ بلکه زمینه های ارزنده ای برای آیندگان و رشد و توسعه فرهنگ و هنر در سال های آینده فراهم خواهد کرد.

سریر، با اشاره به اقتصاد فرهنگ گفت: ایران از دیر باز به عنوان یک کشور و ملتی فرهنگی شناخته می شده است، در حوزه صنعت، فرآورده مهم ما تولید فرش که یک فرآورد هنری است را همه می شناسند.

وی افزود: بخش های مختلف هنری مانند موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و خلاقیت های هنری، که موفق شده اند صحنه های مختلف هنری و اجتماعی را در جهان به دست آورند نیز می تواند زمینه های بهره برداری اقتصادی را فراهم کند.

سریر خاطر نشان کرد: با اقتصاد فرهنگ می توان درآمدزایی کرد، با ظرفیت سازی می توان درآمدهای حاصل از این حوزه را افزایش داد. گام اول بیشتر در حوزه داخلی و گام دوم بیشتر در حوزه و سطح خارجی است

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد