ضرورت بومی‌سازی استارت‌آپ‌ها

به گزارش فناوری فرهنگی، رهبر انقلاب ۱۹ دی‌ماه سال‌جاری در دیدار با مردم قم عوامل اقتدار را پیشرفت اقتصادی و حل مشکل اقتصادی مردم دانستند و هدف دشمن از تحریم‌ها را جدایی مردم از نظام و ایجاد مشکلات، بیکاری و رکود بیان کردند. ایشان پادزهر این اهداف شوم دشمنان را ایجاد اقتصادی قوی، مقاوم و پایدار یعنی همان اقتصاد مقاومتی دانستند.

با نگاهی به ابلاغیه رهبری در خصوص ارکان اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مشخص می‌شود دو حوزه «تقویت تولید ملی» و «فرهنگ جهادی» مورد تأکید این سیاست‌ها است و تعداد زیادی از مفاد آمده در این ابلاغیه به طور مستقیم یا غیرمستقیم (مانند کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان) موضوع تقویت تولید ملی را هدف قرار داده‌اند.

با بررسی فلسفه وجودی استارت‌آپ‌ها و راهبرد فعالیت این نوع کسب‌وکارها که شامل فعالیت‌های ایده‌محور، نوآورانه، زودبازده و دانش‌بنیان هستند، می‌توان دریافت استارت‌آپ‌ها با جذب سرمایه به سرعت به نتیجه می‌رسند و ارزش افزوده اقتصادی قابل ملاحظه‌ای خلق می‌کنند.

امروزه در جهان سهم بالای ارزش افزوده به استارت‌آپ‌ها تعلق دارد که به جای ایجاد صنعت‌های سرمایه‌بر یا دارای نیروی‌انسانی بالا، در آن‌ها دانش، فناوری و ایده‌های کارآمد محور قرار گرفته و از این طریق درآمدزایی می‌کنند.

به طور حتم تمرکز و سرمایه‌گذاری روی این بخش، ضمن کاهش سهم درآمد بودجه از نفت و کسب ارزش‌افزوده بالا، سبب اقتدار اقتصادی کشور در سطح جهان خواهد شد. از سوی دیگر راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا به‌طور طبیعی افزایش اشتغال و کاهش بیکاری به‌همراه خواهدداشت که این نیز خود یکی دیگر از اهداف اقتصادمقاومتی به حساب می‌آید.

تقویت روحیه کارآفرینی، کمک و حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و ایجاد اشتغال نه تنها سبب دلگرمی جوانان کشور خواهد شد، بلکه با تقویت اقتدار ملی اهداف شوم دشمنان در راستای ایجاد رکود در کشور و وابستگی به غرب را در نطفه خفه خواهدکرد.

در این مسیر بایستی با دوری از انگ‌ها و برچسب‌زدن‌های دروغین به استارت‌آپ‌ها (مانند نفوذی، غیرکارآمد و غیره)، سنگ‌اندازی و ایجاد ناامیدی در دل این کسب‌وکارهای پویا و کارآمد، با تمهیدات صحیح مسیر رشد  و تعالی هر چه بیشتر آن‌ها در داخل کشور ایجاد شود تا بتوانند بیش‌ از پیش در رشد اقتصاد مقاومتی کشور سهیم و موثر باشند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد