وضعیت سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران در فضای مجازی

به گزارش فناوری فرهنگی، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امسال علاوه بر سایت رسمی خود فعالیت‌های ویژه‌ای را در بخش فضای مجازی انجام داده که نسبت به سال‌های قبل نمود بیشتری دارد؛ اینستاگرام، فیس بوک، توییتر و تلویزیون آف لاین، کلیه فعالیت‌های نمایشگاه کتاب را معرفی می‌کنند و بازدیدکنندگان با مراجعه به این صفحات و از طریق دنیای مجازی، می‌توانند از فعالیت‌های نمایشگاه باخبر شوند.

صفحه اینستاگرام نمایشگاه کتاب تهران در حال حاضر بیش از ۱۷۰۰ دنبال کننده (فالوئر) دارد. نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب فرانکفورت، بلونیا، مسکو، هند، پاریس، لندن، قاهره و ابوظبی از جمله نمایشگاه‌هایی هستند که فعالیت‌های نمایشگاه کتاب تهران را در این صفحه دنبال می‌کنند.

انتشار اخبار، فیلم و عکس‌های برگزیده نمایشگاه کتاب و فعالیت‌های فرهنگی در حوزه نشر از جمله امیتازات این صفحه است که مخاطبان می‌توانند در طول سال از فعالیت‌های فرهنگی که در کشور و خارج از کشور اتفاق می‌افتد، مطلع شوند.

در صفحات توئیتر و فیس بوک نیز علاوه بر انتشار اخبار به زبان فارسی، گزیده مهمترین اخبار نمایشگاه کتاب به زبان انگلیسی ترجمه و بارگذاری می‌شود. در بخش تلویزیون آف لاین نمایشگاه کتاب تهران هم تصاویره منتخب از بخش‌های مختلف نمایشگاه برای بازدید کنندگان به نمایش درآمده است.

همچنین علاوه‌بر انتشار اخبار و گالری‌های تصاویر روزانه در سایت نمایشگاه کتاب، بخش عربی و انگلیسی این سایت نیز روزانه به‌روزرسانی و اخبار منتخب نمایشگاه ترجمه و در این صفحات بارگذاری می‌شود.

امسال برای اولین بار ثبت نام ناشران خارجی شرکت کننده در نمایشگاه کتاب تهران از طریق این سایت انجام شد. بخش جستجوی کتاب و ناشران شرکت کننده در نمایشگاه به زبان فارسی و انگلیسی از مهمترین نقاط قوت سایت نمایشگاه است که بازدیدکنندگان به راحتی می‌توانند با مراجعه به این بخش از ناشران و کتاب‌های منتشر شده در نمایشگاه باخبر شوند.

امسال از طریق سایت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ثبت نام برای خرید بن کارت دانشجویی، دانش آموزی، هیات علمی و اساتید دانشگاه‌ها و سازمان‌ها و نهادها نیز صورت گرفت که تمام مراحل آنن به صورت الکترونیکی انجام شده است.

انتشار ویژه‌نامه روزانه نمایشگاه در سایت و امکان دانلود نقشه از دیگر امتیازات آن است. همچنین بازدیدکنندگان با مراجعه به سایت نمایشگاه، می‌توانند از مسیرهای دسترسی به نمایشگاه و توصیه‌هایی که برای بازدید به آن‌ها شده است و برنامه‌های روزانه نمایشگاه مطلع شوند.

منیع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد