شبکه های دیجیتال مستقر در کانون های مساجد در ایجاد فضای سالم مجازی کمک شایانی می کنند

به گزارش فناوری فرهنگی، حامد اسماعیلی، سرپرست شبکه ملی فرهنگ مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال امروز(23شهریور) در اولین همایش سواد رسانه، سواد مجازی استان مرکزی که در کانون امام خمینی(ره) اراک برگزار شد گفت: فرهنگ سازی و افزایش سواد رسانه ای نیاز امروز جامعه است.

 

اسماعیلی افزود: فضای مجازی فضای دومی است که زندگی بسیاری از ما را تحت الشعاع قرار داده واقدامی که مرکز دیجیتال برای ساماندهی و دسترسی به صاحبان کانال ها انجام داده طرحی به نام «شامد» مخفف شماره الکترونیکی محتوای دیجیتال است که دارنده هر کانال و هر فعال شبکه های اجتماعی از طریق ثبت نام و ساماندهی درسایتی که به همین منظور شکل گرفته خودش را شناسایی واعتبار پیدا کند.

وی با بیان اینکه ما در فضای مجازی انبوهی از خلاف عرف ها و بی حرمتی ها را مشاهده می کنیم اظهار کرد: طرح شامد از مردم به عنوان مخاطب شبکه های اجتماعی بازخورد می گیرد که هر گونه تخلف را به این سایت گزارش دهند.

اسماعیلی ادامه داد: شبکه ملی در 350نقطه فعال سراسر کشور در شهرها و روستاها واحد فرهنگی دیجیتال دارد که در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت هستند.

سرپرست شبکه ملی فرهنگ مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: ما دنبال فضای سالم و مفید وایمن هستیم که خانواده ها بتوانند از حضور فرزندانشان در این فضا احساس آرامش کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: هم اکنون شبکه های دیجیتال که در کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور مستقر هستند اقدام به تولید و ارائه تولیدات خود از جمله انیمیشن و گیم دارند که به ایجاد فضای سالم مجازی در کشور کمک شایانی می کنند؛ این شبکه های دیجیتال  با پشتوانه فکری و برنامه ریزی دقیق برای آینده فعالیت های خود برنامه ریزی های منظمی دارند.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی 16 واحد فرهنگی دیجیتال فعالیت می کند اظهار کرد: کمک به ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و حرکت در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت اصلی واحدهای دیجیتال است.

در ادامه این همایش از کلام الله محمدی، محسن صفدری پور، سعید ساروقی، کتایون بیات، لیلا مرادی و ساحل امیری از برترین ها و استادان منتخب حوزه فضای مجازی و سواد رسانه ای تقدیر به عمل آمد.

منبع: شبستان

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد