قیمت بیت‌کوین نجومی شد

به گزارش فناوری فرهنگی،به نقل از اسپوتنیک، بیت‌کوین از سطح قیمت دیگری که از لحاظ روانی اهمیت فراوان داشت عبور کرد؛ این ارز دیجیتال که در آغاز سال قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار داشت، این هفته به سودهای روزانه سنگینی دست پیدا می‌کند.

بیت‌کوین که پرطرفدار ترین ارز دیجیتال جهان است به طور مداوم با افزایش قیمت روبرو شد و امروز در سطح قیمتی بالاتر از همیشه معامله شد؛ ۱۵۰۰۰ دلار!

داده‌های بورس ارز دیجیتال، بیت‌فینکس، نشان‌ می‌دهد که بیت‌کوین که در ساعت ۹:۲۱ امروز، پنج‌شنبه، به وقت تهران در قیمت ۱۳۹۸۰ دلار معامله می‌شد تنها ظرف چند ساعت در ۱۴:۳۴ به وقت تهران، به رکورد قیمت جدید ۱۵۰۵۸.۳۰ دلار دست یافت و سپس با اندکی افت در ساعت ۱۵:۴۶ به وقت تهران به قیمت ۱۴۶۸۶.۵۳ دلار رسید اما شیب آن دوباره صعودی شد.

در ژانویه ۲۰۱۷ ارزش هر بیت‌کوین برابر با ۹۹۷ دلار بود. تا ۲۹ نوامبر ۲۰۱۷ یک بیت‌کوین قیمتی معادل ۹۰۰۱ دلار پیدا کرد. از آغاز هفته گذشته بیت‌کوین به طور فعالی در حال رشد است و ظرف چنند روز چندین بار رکورد قیمت تاریخ خود را جابه‌جا کرده است.

عرضه سهام بیت‌کوین در بورس‌های سی‌بوئه و سی‌ام‌ای
شرکت بازارهای جهانی سی‌بوئه (بورس شیکاگو) و گروه سی‌ام‌ای فروش قراردادهای سهام بیت‌کوین را به ترتیب از ۱۰ دسامبر و ۱۷ دسامبر آغاز خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، شرکت بازارهای جهانی سی‌بوئه (بورس شیکاگو) و گروه سی‌ام‌ای فروش قراردادهای سهام بیت‌کوین را به ترتیب از ۱۰ دسامبر و ۱۷ دسامبر آغاز خواهند کرد.

سهام ارائه شده در این بورس‌های از نظر واحد هر قرارداد متفاوت خواهد بود؛ سهام بیت‌کوین در بورس سی‌بوئه از نوع اکس‌بی‌تی خواهد بود و برابر با یک بیت‌کوین است. سهام بیت‌کوین در بورس سی‌ام‌ای از نوع بی‌تی‌سی خواهد بود و برابر با ۵ بیت‌کوین است.

قراردادهای سهام بیت‌کوین در این بورس‌ها با نرخ دلار آمریکا عرضه خواهد شد و این اجازه را به سرمایه‌گذاران می‌دهد که بدون در اختیار داشتن ارز دیجیتال هم بتوانند در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند.

بورس سی‌بوئه اعلام کرده است که قراردادهای هفتگی، ماهانه کوتاه مدت و قراردادهای ربع سالانه ارائه خواهد کرد. در حالی که بورس سی‌ام‌ای قراردادهای ۲ ماهه و ربع سالانه را ارائه خواهد کرد.

منبع: آی تی آنالیز

 

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد