سند توسعه تلگرام TON

به گزارش فناوری فرهنگی، تلگرام با ایجاد یک پلتفرم به دنبال ایجاد اولین ارز رمزی با حجم انبوه کاربر، سرعت بالا و رابط کاربری جذاب است. تلگرام از تجربه خود در سیستم ذخیره داده توزیع شده برای تولید TON(Telegram Open Network)، با ساختار زنجیره بلوکی چندگانه سریع و مقیاس‌پذیر، استفاده می‌کند. TON را می‌توان به‌عنوان یک ابَرکامپیوتر توزیع شده و سیستم انتقال ارز به حساب آورد. با کنار هم قرار دادن حداقل زمان انتقال ارز و حداکثر میزان امنیت، TON می‌تواند به‌عنوان جایگزین VISA و MasterCard در اقتصاد غیرمتمرکز و نیز ارزهای رایج کشور مورد استفاده قرار گیرد.

با تجمیع TON در نرم‌افزار تلگرام، کیف پول این پیام رسان موبایلی تبدیل به بزرگ‌ترین کیف پول ارز رمزی که تاکنون استفاده شده،خواهد شد. تلگرام از قدرت نفوذ سیستم اقتصادی فعلی خود در انجمن‌ها، توسعه‌دهندگان، ناشران، فراهم‌کنندگان پرداخت مالی و بازرگانان استفاده خواهد نمود تا تقاضا و ارزش ارز رمزی TON را افزایش دهد و جامعه بزرگی از اقتصاد کالا و خدمات فروخته شده توسط ارز رمزی متولد خواهد شد.
TON به‌منظور تأمین مقیاس‌پذیری، از یک مکانیسم تعبیه شده درونی برای به اشتراک‌گذاری استفاده می‌کند. زنجیره بلوکی می‌تواند به‌صورت اتوماتیک تقسیم و ادغام شود تا بتواند بازه‌های حداکثر ترافیک را مدیریت کند. این بدین معناست که بلوک‌های جدید همواره می‌توانند به‌سرعت تولید شوند تا صف‌های طولانی پاسخگویی به تراکنش‌ها حتی در شرایط پیک ترافیک حذف شده و هزینه تراکنش‌ها کاهش یابد.
ارزی که توسط کاربران تلگرام جابجا می‌شود «Grams» نامیده شده و با نماد مثلثی TON و یا اموجی نمایش داده می‌شود. Gram به ‌عنوان ارز اصلی برای اقتصاد درون برنامه‌ای تلگرام مورد استفاده قرار می‌گیرد و مانند سایر ارزهای رمزی، برای استفاده‌های بیرونی نیز در دسترس خواهد بود. سیستم اقتصادی تلگرام شامل میلیون‌ها گروه چت عمومی تا 30 هزار عضو و نیز کانال‌های برادکست است که میلیون‌ها کاربر را در خود جای داده است. کانال‌های برادکست عمومی تلگرام ماهانه میلیاردها بازدید به واسطه 80 میلیون کاربر دارند. درآمدزایی صاحبان کانال‌های بزرگ در حال حاضر از طریق پست تبلیغات و یا معرفی سایر کانال‌ها و گروه‌ها است، اما آن‌ها در حال حاضر ابزار ضروری برای اعتباربخشی و رسمی کردن این تراکنش‌های مالی را در اختیار ندارند. برای حل این مشکل، تلگرام قصد دارد یک تبادل مالی تبلیغاتی بر بستر TON ارائه کند به طوری که از یک طرف ارائه‌کنندگان محصول و از طرف دیگر صاحبان کانال‌ها به آن متصل شده و به طور کاملاً اتوماتیک و روتینی خواهند توانست بر روی قیمت مذاکره کرده و به توافق برسند. تمام تراکنش‌های مالی از طریق Grams و براساس تعداد بازدید یا تعداد کلیک انجام خواهد گرفت، آمارها و ضمانت‌های لازم نیز برای تمامی طرف‌های معامله فراهم خواهد شد.

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد