انیمیشن‌های برند به گیم تبدیل خواهند شد/ «شکرستان» متعلق به صدا و سیما و مرکز صبا است

به گزارش فناوری فرهنگی،مرتضی شمسی رئیس مرکز صبا در نشست خبری صبح روز سه شنبه در خصوص آخرین تولیدات مرکز صبا گفت: در سیاست گذاری‌های جدید، این مرکز کیفیت خوب آثار و موضوعات اخلاقی در نهاد خانواده را مورد بحث و بررسی قرار داده است تا با توجه به این موضوعات، انیمیشن‌های سازنده‌ای را به مخاطبان خود منتقل کند.

وی ادامه داد: هدف از حرکت به سمت تولیدات صنعتی انیمیشن، امکان فروش آثار صبا در خارج و حضور در بازار بین المللی است، در همین راستا مجموعه «روباه و خروس» در حوزه خردسال در حال تولید است. این مجموعه انیمیشنی بی‌کلام از نظر کیفیت و محتوا نقطه عطفی در کارهای انیمیشینی داخل کشور به شمار می‌آید.

شمسی عنوان کرد: تولید این مجموعه ماهانه به 21 دقیقه رسیده و انتظار داریم در دهه فجر به پخش برسد. «روباه و خروس» در هشت فصل ابتدایی نوشته شده و کاری از استودیوی گنبد کبود و برادران نکویی است. ضمن اینکه چون این مجموعه بدون گفت وگو است، در بازارهای خارجی از آن استقبال شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر این در حوزه انیمیشن کودک کار «ماهی بادکنکی» را داریم که سری اول آن در سیزده قسمت به پخش رسیده و سری دوم آن در حال تولید است و روال تولید به این شکل شده که دیگر منتظر آماده شدن نمی‌شویم، بلکه سه قسمت که تولید شود آن را به پخش تحویل می‌دهیم. «کیخان»،‌ «سینا»، «یوز ایرانی»، از دیگر آثار در حال تولید در این مرکز است که تمامی این انیمیشن‌ها در 100 قسمت تولید خواهد شد و هر کدام از آن‌ها به موضوعات محیط زیست و مسائل و تهدیدات روز جامعه می‌پردازد.

رئیس مرکز صبا در ادامه با اشاره به حضور «شکرستان» در جشنواره فجر گفت: انیمیشن «شکرستان» در دو شکل سینمایی عروسکی و انیمیشن دو دقیقه‌ای در حال تولید است که شکرستان سینمایی را قصد داریم به جشنواره سی و پنجم فجر برسانیم و انیمیشن شکرستان را با موضوع اقتصاد مقاومتی در 100 قسمت دو دقیقه روی آنتن ببریم.

شمسی در خصوص برند «شکرستان» اظهار داشت: برند شکرستان متعلق به سازمان صداوسیما و مرکز صبا است و کارگردانان آثار مختلف دستمزدهای ساخت آثار را دریافت کردند و قرار است «شکرستان» عروسکی را به زودی به تولید برسانند.

وی در ادامه به دیگر تولیدات صبا اشاره کرد و اظهار داشت: «ماجراهای دانا»، «تاریخ از این ور» و «قصه ما مثل شد»،‌ «کشتی گیران»،‌ «پرواز تا بی‌نهایت»،‌ «سه برادر»،‌ «خانوداه دانا» و «ریحانه» هم همچون دیگر تولیدات به موضوع جوانمردی و عفت و حیای دختران و پسران تاکید دارد .

شمسی در ادامه در خصوص موسیقی‌های متن تولیدات انیمیشن تصریح کرد: موسیقی در آثار انیمیشن اهمیت بسیاری دارد و قصد داریم به دلیل بین المللی بودن آن از موسیقی‌‎های محلی استفاده کنیم تا در سراسر جهان نمادی برای معرفی کشورمان باشد.

رئیس مرکز صبا در پایان خاطرنشان کرد: تولیدات انیمیشن ما به شدت جهش مثبتی داشته و رنگ و کیفیت در آن قابل توصیف نیست و مخاطبان به خوبی با آن ارتباط برقرار خواهند کرد. بخصوص انیمیشن‌های «ریجانه»، «سه برادر»،‌ «روباه و خروس» که انیمیشن‌های موفقی هستند. بعد از ساماندهی انیمیشن‌ها قصد داریم آن‌ را به شکل گیم هم برای بازی در گوشی‌های اندروید تولید کنیم.

در ادامه این نشست عبدالرضا عالی‌زاده مدیر گروه فیلمنامه صبا درباره تولید مجموعه «شکرستان» گفت: یکی از تصمیماتی که برای این اثر گرفتیم، تولید کار عروسکی است. پیش از این مرکز صبا به بخش عروسکی توجه داشت اما به دلایلی مدتی از فعالیت بازماند و ما قصد داریم بعد از این با تولید مجموعه عروسکی «شکرستان» در این حوزه دوباره فعالیت کنیم.

وی درباره ساخت قالب انیمیشن «شکرستان» نیز بیان کرد: فیلمنامه و استوری‌برد به تصویب رسیده و از ابتدای ماه جاری مرحله انیمیت شروع به کار کرده است. امیدواریم با تلاش دوستان در این گروه، فیلم سینمایی آن را هم به جشنواره برسانیم. برای بخش تلویزیونی، فیلمنامه به طور کامل بازخوانی شده و در مرحله نهایی تنظیم کنداکتور هستیم.

عالی‌زاده اظهار کرد: مخاطبان ۹۰ درصد شخصیت‌هایی که در «شکرستان» سری جدید وجود دارند از قبل می‌شناسند و ۲۰ درصد از شخصیت‌ها به تازگی خلق شده‌اند. در این مجموعه ۵۰ قسمتی که قرار است از تلویزیون پخش شود، نیاز به شخصیت‌هایی جدید داشتیم که با توجه به موضوعات روز جامعه، حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته باشیم.

وی همچنین اظهار داشت: بخشی دیگر از تولید «شکرستان» به انیمیشن‌های دو دقیقه‌ای می‌پردازد که به عنوان میان‌برنامه در لابلای آثار پخش شده تلویزیونی نمایش داده خواهند شد. تاکنون بیش از ۱۰۰ قسمت نهایی شده و با پخش مکرر از رسانه ملی، این برند جای خود را بین مردم باز می‌کند.

مدیر گروه فیلمنامه صبا بیان کرد: سجاد افشاریان نویسنده فیلمنامه‌ سینمایی «شکرستان» ساخته محمدرضا فخاری‌زاده است و به عنوان سرپرست نویسندگان در تولید مجموعه عروسکی به کارگردانی فؤاد صفاریان‌پور این اثر حضور دارد که تاکنون ۱۰ قسمت آن نهایی شده و باقی در حال نگارش است. در بخش انیمیشن‌های دو دقیقه‌ای افراد مختلفی به عنوان نویسنده با ما همکاری می‌کنند.

منبع: باشگاه‌خبرنگاران

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد