1.74 تریلیون دلار مبادلات آنلاین در سال ۲۰۱۶

به گزارش فناوری فرهنگی، حجم مبادلات آنلاین در جهان به بیش از ۷۴/ ۱ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۶ رسید و برآوردها، حکایت از رسیدن این رقم به بیش از ۲ تریلیون دلار در سال‌های آتی دارند. آن‌طور که از آمارها بر می‌آید، حدود ۷۱درصد فروشندگان امروز، کالای خود را به‌طور آنلاین به فروش می‌رسانند و طبق اعلام اداره آمار آمریکا، در حدود ۵/ ۷ درصد از کلیه خرده‌فروشی سال ۲۰۱۵ این کشور، از راه آنلاین انجام شده است. پیشتازان عرصه کسب و کارهای آنلاین به ترتیب بریتانیا، چین، نروژ، فنلاند، کره جنوبی، دانمارک، آلمان، آمریکا و ژاپن هستند. پیش‌بینی می‌شود نسبت خریداران آنلاین به درصد جمعیت اینترنت در مقیاس جهانی که در سال ۲۰۱۴ در حدود ۴۳ درصد بود، به بیش از ۴۷درصد در سال ۲۰۱۸ افزایش یابد.

سایت علی‌بابا به تنهایی در حدود ۲۷ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و آمازون با حدود ۱۳ درصد در جایگاه دوم ایستاده است. هر دو در کشورهای خود غالبند و با توجه به رعایت دو اصل قیمت اندک و تحویل سریع، قدرت انتخاب بزرگی به مشتریان داده‌اند. تقریبا یک‌سوم تمام تراکنش‌های خرده‌فروشی آنلاین در آمریکا در سال گذشته میلادی در آمازون انجام شد که نسبت به سال ۲۰۱۲ رشدی ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. از آن سو نیز، Jd.com که یکه‌تاز خرده‌فروشان آنلاین در چین است، سهم خود را از ۱/ ۵ درصد در سال ۲۰۱۲ به ۳/ ۱۱درصد افزایش داده است. این در حالی است که سهم بازار ای‌بِی و علی‌بابا در کشورهای یادشده به ترتیب ۸/ ۱ و ۶/ ۲ درصد کاهش یافته است. رتبه‌های اول تا دهم بزرگترین خرده‌فروشان آنلاین در سطح جهان را به ترتیب وب‌سایت‌های علی‌بابا (با سهم ۶/ ۲۶درصد، چین)، آمازون (۱۳درصد، آمریکا)، ای‌بِی(۵/ ۴درصد، آمریکا)، ‌جِی‌دی (۸/ ۳ درصد، چین)، راکوتن (۵/ ۱ درصد، ژاپن)، اپل (۴/ ۱ درصد آمریکا)، سانینگ (۳/ ۱ درصد، چین)، شیائومی (۰/۱درصد، چین)، دل (۹/ ۰ درصد، آمریکا) و وال‌مارت (۸/ ۰درصد، آمریکا) در اختیار دارند

منبع: اقتصادخلاق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد