به گزارش فناوری فرهنگی،فیسبوک قدرت فزاینده و تاثیرگذاری خود را با نتایج مالیاش درحالی به نمایش گذاشت که درآمد سه ماهه این شرکت برای نخستین بار از مرز پنج میلیارد دلار گذشت و در موقعیتی قرار گرفت که سلطه گوگل بر دره سیلیکونی را به چالش اندازد.
گزارش این شبکه اجتماعی از درآمد سه ماهه پایانی2015 درحالی 27 ژانویه 2016 منتشر شد که با فرمتهای تبلیغاتی جدید و اپلیکیشنهای موبایلی با افزایش 51.7 درصدی درآمد نتیجهای فرای انتظار داشت.
کل درآمد این شرکت از 3.8 میلیارد در سال گذشته به 5.84 میلیارد دلار افزایش یافت درحالی که درآمد حاصل از تبلیغات در مدت زمان خرید تعطیلات با افزایش 56.8 درصدی به 5.64 میلیارد دلار رسید.
فیسبوک اعلام کرده است که تبلیغات موبایلی 80 درصد از درآمد حاصل از کل تبلیغات در این سه ماهه را به خود اختصاص داده که در مقایسه با سهم 78 درصدی در سه ماهه سوم 2015 و سهم 69 درصدی در سال گذشته افزایش داشته است.
مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیسبوک به سرمایهگذاران گفت که از رشد فزاینده و مداوم این سایت که تا دسامبر 2015، 1.59 میلیارد کاربر داشته و تعداد کاربران نسبت به دسامبر سال 2014 افزایش 14 درصدی داشته، خرسند است.
نکته قابل توجه این است که از این تعداد کاربر 1.44 میلیارد نفر با افزایش 21 درصدی نسبت به سال گذشته از سرویسهای موبایلی استفاده میکنند
منبع: اقتصادخلاق