مفهومی‌کردن جشنواره مد و لباس سیاست مثبتی است

به گزارش فناوری فرهنگی، مریم افغان دبیر بخش مسابقه زنده نهمین جشنواره مد و لباس فجر  از ثبت نام ۳۳۰ گروه در این رویداد خبر داد و گفت: در این دوره نیز طبق روال هر ساله مسابقه‌ای را تحت عنوان «از ایده تا اجرا» خواهیم داشت و تا امروز حدود ۳۳۰ گروه شرکت کننده در بخش‌های مختلف این رویداد ثبت نام کرده‌اند. این رویداد شامل سه بخش لباس اجتماع بانوان، لباس اجتماع مردان یا همان بالاپوش مردانه و بخش چادر در حوزه عفاف و حجاب را شامل می‌شود.

وی افزود: در بخش طراحی نیز سه بخش مختلف شامل زیورآلات، کیف و کفش و طراحی پارچه مد نظر قرار گرفته است که در آن شرکت کنندگان در فضایی با امکانات کامل و به صورت زنده به اجرای کار می‌پردازند. از ۳۳۰ گروه شرکت‌کننده در هر بخش، ۲۰ گروه سه‌نفره که شامل طراح، الگوساز و کارشناس دوخت است، انتخاب می‌شوند. پس از انتخاب گروه‌های مورد نظر امکانات کامل برای طراحی و دوخت لباس در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا به اجرای ایده‌های خود بپردازند. مسابقه زنده در بخش لباس اجتماع ۲ روز پیاپی برگزار خواهد شد. همچنین در بخش لباس مردان یک و نیم روز و در بخش عفاف و حجاب یک روز به شرکت کنندگان اختصاص داده خواهد شد.

دبیر بخش مسابقه زنده نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، درباره استفاده از محتوای «فر گلستان» در این دوره از جشنواره گفت: با توجه به اینکه در این دوره از جشنواره موضوع «فر گلستان» مد نظر قرار گرفته شده است در قسمت مسابقه زنده نیز تاکید بسیاری بر این موضوع وجود خواهد داشت و قطعاً شرکت کنندگانی که بتوانند بر این مفهوم نگاهی تازه داشته باشند، شانس بیشتری دارند.

افغان درباره نحوه ثبت نام افراد در این مسابقه، گفت: کلیه ۳۳۰ گروه شرکت کننده از طریق سایت جشنواره و با ارسال رزومه، نمونه کار، سوابق و مدارک علمی، نسبت به ثبت نام اقدام کردند که پس از اتمام مدت زمان ثبت نام مورد بررسی گروه داوری، برای انتخاب شرکت کنندگان نهایی قرار خواهد گرفت. هر سال ۱۰ گروه از تهران و شهرستان‌های اطراف پایتخت و ۱۰ گروه از شهرستان‌های مختلف کشور انتخاب می‌شدند. البته امسال تاکید ما بیشتر بر افرادی است که تاکنون شانس شرکت در این برنامه را نداشته‌اند.

وی در ادامه گفت: در هر بخش از این رویداد یک گروه برتر اعلام خواهد شد که در مرحله نهایی طرح آن‌ها به تولیدکنندگان معرفی می‌شود تا به تولید انبوه دست پیدا کند. ضمن اینکه تمامی شرکت کنندگان در این رویداد نشان شیما و گواهی دریافت خواهند کرد.

دبیر بخش مسابقه زنده نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر همچنین گفت: سیاست مفهومی کردن جشنواره مد و لباس فجر اتفاق بسیار خوبی است زیرا دو خطه گلستان و خراسان شمالی دارای سوزن‌دوزی‌های زیبایی است که برگرفته از اقلیم این منطقه است. در واقع تاکید جشنواره بر این بخش می‌تواند امکان آشنایی دانشجویان، طراحان و حتی مردم را با این هنر زیبا و دیرینه فراهم کند. سیاست اصلی جشنواره بین‌الملل مد و لباس فجر این است که بتوانیم لباس‌ها و مد مفید برای جامعه ایرانی را با مدل‌های فاخر و زیبا به مردم ارائه کنیم.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد