به گزارش فناوری فرهنگی،با توجه به اظهارات مدیر شرکت فیسبوک اگر آینده این شرکت ویدیو باشد، صنعت بازی از همین حالا حجم زیادی از این ویدیو را پیشبینی کرده که با استفاده از واقعیت مجازی رفتار بازیکنان حرفهای را به صورت زنده نمایش خواهد داد.
بتانیوز در ادامه می نویسد: یک شرکت کرهای به نام Minkonet طبق گفته خود اولین فناوری را معرفی کرده است که اجازه پخش زنده نسخه واقعیت مجازی بازیهای ویدیویی مطرح را در رسانههای اجتماعی فراهم میکند، و وعده داده که طی چند ماه آینده این پروژه آماده بهرهبرداری باشد. موسس این شرکت پیتر کیم، اخیرا در سئول اعلام کرد: «واقعیت مجازی 360 درجه پلتفرم بعدی بازیهای ویدیویی خواهد بود.»
Minkonet فعالیت خود را با 130 میلیون وون کره جنوبی (110,000 دلار) در پایتخت این کشور آغاز کرد و توانست با جلب رضایت دولت یک میلیون وون دیگر نیز از سهم بودجه برنامه گسترش فناوری و شتاب دهندههای محلی دریافت کند و پیشبینی میشود تا اواخر تابستان امسال به یک سرمایه چند میلیون دلاری دسترسی پیدا کند.
نرمافزار Swing این شرکت که نسخه بتای آن در ماه اوت امسال معرفی خواهد شد، به توسعهدهندگان بازی اجازه میدهد تا اوایل ماه نوامبر نسخه واقعیت مجازی بازیهای خود را از طریق پتلفرمهایی مثل فیسبوک و یوتیوب به صورت زنده پخش کنند. با این فناوری هر کسی قادر خواهد بود پخش زنده بازی خود را در فیسبوک و یوتیوب آپلود کند.
Deloitte Global پیشبینی میکند امسال در حدود 150 میلیون نفر قادر خواهند بود بازیهای e-sports یا اجرای بازی گیمرهای حرفهای را به صورت آنلاین تماشا کنند. این کار باعث تولید نیم میلیارد دلار درآمد در سطح جهان خواهد شد. نزدیک به 15 درصد از ویدیوهای موجود در یوتیوب مربوط به بازی است. انتشار دهندگان معروف ویدیو در یوتیوب مثل stampylonghead و EvanTubeHD از راه پخش آنلاین بازیها سالانه میلیونها دلار درآمد کسب میکنند.
کیم میگوید اضافه شدن پخش زنده واقعیت مجازی به این مجموعه به مخاطبین اجازه خواهد داد تا در دل بازیها غوطه ور شوند. برای مثال، با این روش تجربه پسر 10 ساله کیم از بازیMinecraft که بسیار به آن علاقهمند است به مراتب لذت بخشتر خواهد شد. او میگوید: «برای من بسیار غافلگیر کننده بود که میدیدم او نزدیک به 80 درصد از زمانی را که به بازی Minecraft میپرداخت را صرف تماشای کلیپهای این بازی در یوتیوب میکرد.»