ورود خبرگزاری AFP فرانسه به حوزه تولید فیلم

کوتاه از جهان

afp

رئیس دفتر خبرگزاری فرانسه در تهران با بیان اینکه این خبرگزاری در حوزه خبر کار عمده فروشی انجام می دهد در عین حال از بحرانی که به جهت تلاش مشتریانش برای کاهش قیمت اخبار به وجود آمده است، سخن گفت.
استفان باربیه، رئیس دفتر خبرگزاری (AFP) فرانسه در نشست آشنایی با این خبرگزاری  و چگونگی فعالیت های آن در شرایط بحران و درگیری از جمله فعالیت در سوریه  گفت. ایشان به  بیان وضعیت رسانه ها در فرانسه از تغییر اساسی در فعالیت خبرگزاری های بزرگ مانند AFP با ظهور شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر و همچنین تلویزیون هایی مانند CNN، الجزیره و BBC سخن گفت و یادآور شد: مدیریت  خبرگزاری AFP ،  امروز خبرنگارانش را تشویق می کند که در شبکه های اجتماعی حضور فعالی داشته باشند و دسترسی مردم را به اطلاعات مورد نیازشان از این طریق و به سرعت فراهم کند.

وی افزود: برخلاف بسیاری از رسانه هایی که به خاطر مسائل مالی، حضورشان که در کشورهای مختلف کم رنگ کرده اند، این خبرگزاری فرانسه،  شبکه خود را در بسیاری از این کشورها حفظ کرده و به همین خاطر امروز می تواند به اعتبار خود ببالد اگرچه این باعث نمی شود که با مشکلات و مسائل مالی بیشتر مواجه نشود.

رئیس دفتر خبرگزاری فرانسه در تهران در ادامه با اشاره به ورود AFP به حوزه تولید فیلم و ویدئو از دو سال پیش گفت: این فعالیت ها اکنون ۱۰ برابر شده و خبرگزاری فرانسه روزانه ۲۰۰ فیلم و ویدئو را تولید و منتشر می کند. خبرگزاری فرانسه همچنین سرویس جدیدی به نام EDIPLOMACY راه اندازی کرده که هدف از آن کوشش توئیتر مقامات سیاسی و اقتصادی برجسته در کشورهای مختلف جهان است در حال توئیتر ۴ هزار نفر از این شخصیت ها در سرویس یاد شده پوشش داده می شود.

وی هدف از تاسیس سرویس EDIPLOMACY را مقابله با رسانه های دیجیتالی عنوان کرد و گفت: رسانه های نوشتاری امروزه با بحرانی عمیق روبرو هستند و خبرگزاری های مهم دنیا مجبورند سالانه در کنگره بین المللی موبایل در بارسلون که بزرگترین بازار سالیانه این وسیله ارتباطی در جهان است، مشارکت جدی داشته باشند.

تهیه کننده: حامدی

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد