اقدامات جدید چین برای جلوگیری از اعتیاد کودکان به محتوای دیجیتال

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از انگجت، دولت چین رأی به اصلاح قوانینی داده که محصولات و سرویس‌های اینترنتی اعتیادآور برای کودکان را ممنوع می‌کند.

سازندگان بازی‌های رایانه‌ای، سرویس‌های پخش آنلاین محتوا و شبکه‌های اجتماعی باید محدودیت‌های زمانی و میزان مصرف را برای کاربران خود اعمال کنند.

این اقدامات همچنین به کودکان و والدین شأن حق می‌دهد از شرکت‌های اپراتور اینترنت درخواست کنند اقدامات ملزوم برای مقابله با قلدری سایبری مانند مسدود کردن و حذف محتوا را اجرا کنند.

قوانین اصلاح شده از یکم ژوئن ۲۰۲۱ میلادی اجرا می‌شوند.

البته قوانین جدید به اقدامات پیشین چین در این زمینه وجهه‌ای رسمی می بخشد. قانونگذاران این کشور در حال حاضر مشغول بررسی جنبه‌های اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای هستند و توسعه دهندگان نرم افزار مانند شرکت تنسنت نیز اقدامات نظارتی را اجرا می‌کنند.

اما ممنوعیت آشکار محتوای اعتیادآور، سایت‌ها و سازندگان بازی‌های آنلاین را مجبور می‌کند حتی اگر نسبت به زیان آور بودن محتوا شک دارند، اقداماتی احتیاطی در این زمینه را انجام دهند. هرچند این قوانین بیشتر به محصولات دیجیتالی چینی مربوط است، اما روی بازی‌های رایانه‌ای و سرویس‌های چینی که در نقاط دیگر عرضه می‌شود، تأثیرگذار خواهد بود.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد