ایران را مدینه‌ی فاضله گردشگران خواهیم کرد

مسعود سلطانی‌فر در حاشیه امضای تفاهمنامه سه‌جانبه همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استانداری آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز اظهار کرد: برنامه‌های بسیار ویژه‌ای برای تبریز ۲۰۱۸ در تمام حوزه‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری در نظر گرفته‌ایم. تمام تلاش و امکانات خود را نیز به کار می‌گیریم تا برنامه‌های مربوط به ۲۰۱۸ در شأن مردم آذربایجان و ‌بخصوص مردم قهرمان تبریز برگزار شود.

ووی با بیان اینکه تبریز یکی از شهرهای زیبای کشورمان است و می‌تواند در توسعه گردشگری نقش بسیار ارزنده‌ای ایفا کند، ادامه داد: برگزاری برنامه‌های این‌چنینی، در احیاء هویت، اصالت تاریخ و ارزش‌های فرهنگی و هنری بسیار حائز اهمیت است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه‌ی سخنانش اظهار کرد: با توجه به این‌که شهر تبریز سابقه‌ی بسیار درخشانی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اقتصادی داشته است، تلاش می‌کنیم شهر اولین‌ها را به محل گردشگری کشورهای اسلامی تبدیل کنیم.

وی همچنین بر لزوم افزایش فرهنگسازی برای هرچه با شکوه برگزار شدن برنامه‌های مربوط به تبریز ۲۰۱۸ تاکید کرد و ادامه داد: تبریز ۲۰۱۸، نقطه‌ی آغاز تحولات عظیم اقتصادی، گردشگری و فرهنگی آذربایجان قهرمان و ایران سرافراز خواهد بود.

در ادامه سفر مسعود سلطانی‌فر به تبریز که امروز، سه‌شنبه ۲۲ تیرماه صورت گرفت، دبیرخانه تبریز ۲۰۱۸ با حضور جمعی از مسؤولان استانی در خانه تاریخی «حیدرزاده» افتتاح و در ادامه از تمبر و لوگوی اختصاصی تبریز ۲۰۱۸ رونمایی شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه این سفر با حضور در آیین افتتاح رسمی یکی از مجتمع‌های تفریحی، تجاری و اداری تبریز گفت: گردش مالی سالیانه کشورها از گردشگری، ۱۵۰۰ میلیارد دلار است، ولی مباحث مرتبط با اوقات فراغت مردم، سالیانه درآمدهایی در حدود ۶۵۰۰ میلیارد دلار برای کشورها دارد.

وی افزود: ما باید نهایت تلاش خودمان را به کار بگیریم تا میزان GDP (تولید ناخالص داخلی) را با استفاده از ظرفیت‌های حوزه گردشگری بخصوص ظرفیت‌های ارزشمند استان‌هایی همچون آذربایجان‌شرقی افزایش دهیم.

معاون رییس جمهور ادامه داد: پس از اجرای برجام، جمهوری اسلامی ایران وارد فضا و مقطع جدید ارزشمندی شده است و توسعه مباحثی همچون گردشگری با هدف شکوفایی اقتصاد داخلی از سرگرفته است و ما این قول را به مردم می‌دهیم که روزهای بسیار امیدوارکننده و درخشانی را در آینده نه‌چندان دور شاهد خواهند بود.

سلطانی‌فر یادآور شد: پس از دوره تحریم‌ها و آثار و تبعات منفی ناشی از آن، با تلاش دولت تدبیر و امید، سایه‌ی تحریم و جنگ از این کشور رخت بر بست و توجه بیش از پیش به مقوله ایجاد اشتغال، فعالیت‌های اقتصادی جایگزین آن‌ها شد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده‌ی حداکثری از سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در بخش گردشگری، ادامه داد: امیدواریم تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه، سیاست‌های مربوط به توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را در اولویت اهداف خود قرار دهند.

سلطانی‌فر با اشاره به گزارش یک مشاور معتبر بین‌المللی در مورد آینده اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در دو دهه‌ی آتی، اظهار کرد: بر اساس این پیش‌بینی، کشور ایران در ۲۰ سال آینده با توجه به اجرایی شدن برجام، شکوفایی اقتصادی بی‌نظیری را بویژه در حوزه‌های نفت و گاز، صنعت، IT، توریسم و دیگر بخش‌ها تجربه خواهد کرد. براساس این گزارش، در همین بازه زمانی ۱۰۰۰ میلیارد دلار GDP جدید به GDP فعلی کشور در حوزه گردشگری و … اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش سفر هیأت‌های مختلف اقتصادی و سیاسی به ایران، پس از اجرایی شدن برجام بیان کرد: به جرأت می‌گوییم که کشورهای مختلف دنیا برای سرمایه‌گذاری در کشور صف کشیده‌اند و ما باید از این موقعیت بی‌نظیر تاریخی استفاده حداکثر اقتصادی داشته باشیم.

سلطانی‌فر با اشاره به آغاز به کار ستاد ملی تبریز ۲۰۱۸ در روزهای آینده، ادامه داد: تا سال ۲۰۱۸ نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم که تبریز با اصالت و با هویت را به بهترین شکل ممکن به مردم تمام کشورهای جهان، بویژه کشورهای اسلامی معرفی کنیم و اعتقاد داریم تبریز ۲۰۱۸ نقطه پایان کار نیست، بلکه سرآغاز جهش اقتصادی تبریز، آذربایجان و به تبع آن، ایران اسلامی خواهد بود.

 منبع:ایسنا

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد