درآمد قابل توجه شهرهای کوچک آمریکا از طریق هنر

در حالی که تاثیر هنر در یک جامعه غالبا به صورت انتزاعی یا ذهنی دیده می‌شود، نتایج یک تحقیق و مطالعه نشان می‌دهد که جامعه هنری تا چه حدی بر اقتصاد «فرگوس فالز» شهری کوچک در ایالات مینه‌سوتا آمریکا تاثیر گذاشته است.

این تحقیق که از سوی اقتصاد خلاق مینه‌سوتا انجام شده نشان می‌دهد که هنرهای غیرانتفاعی و بخش فرهنگی «فرگوس فالز» یک بخش قابل توجه صنعتی است که 3 میلیون دلار به اقتصاد این شهر تزریق کرده است.

«شیلا اسمیت» مدیر اجرایی موسسه «مینه‌سوتا سیتیزن برای هنر» در این باره گفت: فرگوس فالز واقعا شرایط ویژه و خاصی در زمینه اقتصاد خلاق و فرهنگ و هنر نسبت به سایر مناطق ایالت دارد.

9 سازمان غیرانتفاعی فرهنگی و هنری در فرگوس فالز که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته از 86 فرصت شغلی تمام وقت حمایت می‌کند و 42384 نفر در رویدادهای فرهنگی و هنری سازمان‌های غیرانتفاعی شرکت می‌کنند.

«میشله آندرسون» مدیر برنامه روستایی اسپرینگ بورد که در فرگوس فالز مستقر است در این باره گفت: به عنوان کسی که در اواخر 20 سالگی به روستا نقل مکان کردم، به طور مستقیم تاثیر سرمایه گذاری در بخش هنری و نقش آن در زندگی مردم را مشاهده کرده‌ام. اینکه از طریق تئاتر، فضاهای نمایشگاهی، موسیقی و نویسندگی، هنرمندان اینجا در حال کمک کردن به جامعه هستند، حرف‌های زیادی درباره گذشته، حال و آینده دارد و این خلاقیت جرقه کنجکاوی را زده و موجب شور و شوق تمامی نسل‌ها در این شهر برای دنبال کردن اقتصاد خلاق می‌شود.

«امی بالدوین» مدیر اجرایی کمیسیون بهبود اقتصادی فرگوس فالز تاکید کرد: هنر یک جزء حیاتی برای کیفیت بالای زندگی ما در فرگوس فالز به شمار می‌رود. همان طور که گزارش مینه‌سوتا کریتیو نشان می‌دهد هنر یک تاثیر اقتصادی مهم بر جامعه داشته است. درک بیشتر تاثیر هنر بر اقتصاد منطقه در موفقیت برنامه ریزی برای آینده به منظور حمایت و توسعه هنر و فعالیت‌های هنری در فرگوس فالز اهمیت زیادی دارد.

«گرگ واگنر» برنامه‌ریز توسعه اقتصادی نیز فرگوس فالز را یک نمونه بی نظیر از این مساله ارزیابی کرده است که چگونه هنرمندان می‌توانند در زمینه تلاش‌های توسعه اقتصادی رهبر یک جامعه باشند.

«مینه‌سوتا کریتیو» توسط گروهی از تامین کنندگان هنری و فرهنگی با مشارکت «مینه‌سوتا سیتیزن» برای هنر تاسیس شده است. مینه سوتا کریتیو یک تصویر کلی از سلامت و تاثیر سازمان‌های غیرانتفاعی بر سازمان‌های هنری و فرهنگی در سال 2013 میلادی است.

اسمیت افزود: ما امیدواریم که طرفداران هنر، قانونگذاران، مقام‌های دولتی و سازمان‌های هنری و فرهنگی از این گزارش استفاده کنند تا راهکارهای جدیدی را برای ارتقای سطح زندگی و اقتصاد از طریق فرهنگ و هنر پیدا کنند.

منبع: اقتصاد خلاق 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد