رونمایی از اپلیکیشن های تولید داخل در نمایشگاه رسانه های دیجیتال

به گزارش فناوری فرهنگی،چند اپلیکیشن، نرم افزار و شبکه اجتماعی تولید داخلی در دهمین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال رونمایی شد.

 مراسم رونمایی از چند اپلیکیشن، یک نرم افزار رایانه ای و یک شبکه اجتماعی اینترنتی با حضور خسرو سلجوقی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات در سالن همایش دهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال برگزار شد.

در این مراسم، نمایندگان شرکت های فعال در عرصه مجازی و رسانه های دیجیتال که در این نمایشگاه حضور داشتند به معرفی برنامه های تولیدی خود پرداختند.
چهار اپلیکیشن جدید یک شرکت ایرانی به نام های «میراد»، «ترمه»، «دوربین» و «ویداپ» معرفی شدند.
اپلیکیشن میراد یک مجله هوشمند خبری است که بهترین و جدیدترین مطالب و خبرها را بر اساس عادت مطالعاتی کاربر به وی نمایش می دهد. استفاده بیشتر از اپلیکیشن آن را هوشمندتر می کند و محتوایی که این برنامه به یک کاربر نشان می دهد، با کاربر دیگر متفاوت است.
ترمه، دیگر محصول این موسسه نیز فروشگاه آنلاین صنایع دستی ایرانیست. دوربین و ویداپ نیز دو اپلیکیشن کاربردی دیگر موسسه «کلید طلایی جهان معاصر» هستند که به زودی در اختیار کاربران قرار می گیرد.
آنلاین پاکت نرم افزار جامع مناقصه، مزایده، استعلام خرید و بانک مشاغل آزاد و اپلیکیشن ویژه تلفن همراه است که توسط شرکت «پاکت» در شیراز تولید شده است. این اپلیکیشن در نوع خود برای اولین بار است که در ایران ساخته شده است.
مراسم رونمایی، صحنه معرفی نرم افزار چندرسانه ای «دستان» نیز بود. این مجموعه با محوریت زندگی، آثار و محتوای تولید شده درباره حکیم عمر خیام توسط شرکت «بنیان اندیشه نگاران آترین» ساخته شده است.
این مجموعه چندرسانه ای شامل پنج بخش اصلی درباره ما، تماشاخانه، نگارخانه، کتابخانه، نگارخانه و گوناگون است.
«سلام سینما» دیگر مجموعه حاضر در مراسم رونمایی بود. این مجموعه دو سال قبل سایتی خبری تحلیلی در خصوص سینما و حوزه های وابسته به آن راه اندازی کرده و آخرین محصول آنان، شبکه اجتماعی سلام سینماست که در دهمین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال رونمایی شد. نسخه اولیه این ابزار اینترنتی با عضویت منتقدان سینما به طور آزمایشی آغاز به کار کرده و نسخه بعدی آن، هفته آینده به صورت محدود در اختیار تعدادی کاربر قرار خواهد گرفت.
محصول دیگری که در این مراسم رونمایی شد، موتور جستجوی علمی «علم نت» بود. مژده ای به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و پژوهشگرانی که برای یافتن مقالات و مطالب علمی مورد نظر خود در اینترنت با مشکلی مواجه هستند. علم نت تمام محتوای پژوهشی به زبان فارسی از حدود یک هزار وبسایت فارسی را در موضوعات مختلف، دراختیار کاربران قرار می دهد.
دهمین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال تا ساعاتی دیگر در مصلای امام خمینی (ره) تهران به پایان می رسد.

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد