توجه به تجاری سازی در طراحی مد و لباس ضروری است

به گزارش فناوری فرهنگی،  به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانگ که عمده فروش محصولات آن مانتو است، مدت‌هاست با افتتاح شعب مختلف در سراسر کشور به عرضه محصولات خود اقدام کرده است.

حمید قبادی، رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، حمیدرضا نیک‌طبع، دبیر کمیسیون بخش صنعت کارگروه به همراهی جمعی از طراحان و صاحبان مزون از شعبه پاسداران این مجموعه بازدید و در ارتباط با راهکارهای هر چه بهتر ارتباط میان طراحان و بازار با تکیه بر طرفیت های موجود به تبادل نظر پرداختند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بر لزوم کاربردی کردن آثار طراحان مدولباس و مزون‌داران برتر و صاحب ایده با رویکرد تجاری سازی تأکید کرد.

قبادی اظهار داشت: ظهور و بروز ظرفیت های صنعت و دانشگاه در ایران رو به افزایش است و در صورت تبادل دانش فنی میان این دو عرصه، شاهد برندسازی و پیشرفت هر چه بیشتر مد و لباس اسلامی و ایرانی خواهیم بود.

اوبا اشاره به اینکه باید به سمتی برویم که طراحان ایرانی دارای امضا باشند اظهار داشت: ما در این حوزه افتخارات بسیاری تاکنون بدست آورده ایم اما هنوز هم به دلیل عدم آشنایی طراحان پارچه و لباس با ظرفیت های و توانمندی های بخش صنعت گاهی نمی‌توانیم آثار قابل قبولی ارائه و در سطح انبوه عرضه کنیم.

در این دیدار،   طراحان حاضر نیز به ارائه نظرات و پیشنهادات خود برای معرفی هر چه بهتر طراحان به حوزه برندینگ و بازارهای داخلی و خارجی پرداختند و انبوه سازی در ایران به شرط همکاری بین هنر و صنعت و رفع مشکلات نساجی و تولید پارچه  را از مهمترین نکات برشمردند.

مقرر شده تا به همت  بخش خصوصی و با مجوز و همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، جشنواره ای با عنوان «با طراحان» و با هدف معرفی و کشف افراد موفق در حوزه طراحی مد و لباس و مدیریت مزون های شخصی برگزار شود

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد