ارتقای دولت الکترونیک در گرو فراهم کردن زیرساخت‌ها است

به گزارش فناوری فرهنگی، وحید فرخی شامگاه سه شنبه در جمع فعالان صنعت آی تی استان زنجان با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه فرصتی ارزنده‌ای برای آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط دستگاه‌های دولتی است، افزود: این نمایشگاه فارغ از مسائل آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص خدمات الکترونیکی ارائه توسط دستگاه‌های دولتی، زمینه را برای بررسی و ارزیابی دستگاه‌ها نسبت به هم فراهم می‌کند.

وی با یادآوری اینکه خوشبختانه جایگاه ارزنده‌ای در عرصه‌های مختلف خدمات الکترونیکی داریم، تصریح کرد: این جایگاه در شاخص آنلاین رتبه بالایی را به خود اختصاص داده است. همچنین در شاخص تله کامیونیکیشن در جایگاه متوسط قرار داشته و این در حالی است که رتبه بالایی در شاخص سرمایه انسانی داریم که همه این موارد باعث شده است که در مجموع از جایگاه خوبی برخوردار باشیم.

فرخی با تاکید بر اینکه ارتقای دولت الکترونیک در گرو فراهم کردن زیرساخت‌ها است، ادامه داد: علاوه بر شاخص‌های فوق، در شاخص ارتباطاتی، مخابراتی و دفترچه آنلاین درجه باید خود را ارتقا دهیم تا به رتبه بهتری در حوزه دولت الکترونیک برسیم که برای تحقق این مهم، نیازمند ایجاد برخی زیرساخت‌ها در استان‌ها و در سطح ملی هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با یادآوری اینکه سازمان ملل متحد برای رتبه‌بندی کشورها در حوزه خدمات الکترونیک، سه شاخص آنلاین بودن، امکانات تله کامیونیکیشن یا ارتباط از راه دور و شاخص سرمایه منابع انسانی را مدنظر قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه آنچه که امروز باعث امیدواری و نقطه قوت در حوزه فناوری‌ اطلاعات است، این است که بخش خصوصی همواره محور اصلی حوزه فناوری اطلاعات بوده است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد