اتهام جدید پنتاگون به شرکت‌های فناوری چینی

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از آسین ایج، وزارت دفاع آمریکا در ادامه نبرد اقتصادی بین واشنگتن و پکن، فهرستی 20تایی از شرکت‌های فناوری چینی را منتشر کرده که مدعی است مورد حمایت ارتش این کشور هستند.

در بین شرکت‌های عضو این مجموعه، هواوی به سرقت اسرار تجاری آمریکا و کمک به جاسوسی‌های دولت چین متهم شده و شرکت چینی هیک ویژن که تجهیزات نظارت ویدئویی تولید می‌کند هم با اتهام مشابهی مواجه شده است.

جاناتان رت هافمن سخنگوی پنتاگون مدعی شده که «شرکت‌های چینی این فهرست مرز میان دو بخش نظامی و غیرنظامی را از بین برده‌اند و فهرست مذکور ابزاری مناسب برای شرکت‌ها، سرمایه گذاران، دانشگاهیان و غیره است تا بتوانند با دقت شرکا و همکاران خود را انتخاب کنند.» فهرست مذکور مجموعه‌ای از شرکت‌های خصوصی که پنتاگون مدعی است در مالکیت، تحت کنترل یا هم پیمان دولت، ارتش و صنایع دفاعی چین هستند را در بر می‌گیرد.

چین پیش از این هشدار داده بود که برای حفاظت از هواوی و دیگر شرکت‌های این کشور در برابر تعرض‌های آمریکا اقدامات لازم را انجام خواهد داد. برخی از شرکت‌های موجود در این فهرست اتهامات دولت آمریکا را به شدت تکذیب کرده‌اند.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد