تحولی بزرگ در انیمیشن چین

به گزارش فناوری فرهنگی،صنعت انیمیشن چین پیش از این صرفا “تولید کننده” محصولات انیمیشن خارجی بود، اما اکنون بر تولید محصولات اصیل چینی تمرکز کرده است و به لطف حمایت‌های دولت، رشدی 28 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

محصولات چینی محبوبیت فزاینده‌ای در جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه کسب کرده‌اند. کارتون محبوب چینی” بز دلپذیر و گرگ بزرگ” به 17 زبان ترجمه شده است و در بیش از 50 کشور و منطقه به نمایش درآمده است. به گفته کارشناسان، صادرات انیمیشن به چین اجازه می‌دهد تا به راحتی فرهنگ خود را به جهان عرضه کند.

تاکید انیماتورهای چینی بر اصالت و خلاقیت از عوامل رشد سریع صادرات بوده است

به عقیده کارشناسان و فعالان صنعت انیمیشن، علاوه بر حمایت‌های دولت، تاکید انیماتورهای چینی بر اصالت و خلاقیت در رشد سریع صادرات موثر بوده است. به گفته استاد آکادمی هنرهای زیبای”گوانجو”، این صنعت قبلا صرفا “تولید کننده” محصولات انیمیشن خارجی بود و اعتبار اندکی در جهان داشت، اما اکنون توانسته است به سرعت ساختار خود را تغییر دهد و بجای تولید محصولات خارجی بر تولید محصولات اصیل چینی تمرکز کند و بازار موفق‌تری ایجاد کند.

به گفته “جین چنگ” _رئیس مجله “کامیک فنز” _چندین انیماتور داخلی هم‌اکنون جایگاه خود را در عرصه بین‌المللی تثبیت نموده‌اند. به گفته “جین”، در حالی که محصولات اصلی به طور مداوم محرک رشد این صنعت بوده‌اند، تعامل عمیق‌تر با صنعت انیمیشن جهان فرصت‌هایی را نیز برای صادرات انیمیشن چینی ایجاد کرده است

ترجمه کارتون محبوب چینی به 17 زبان

کارتون محبوب چینی”بز دلپذیر و گرگ بزرگ” به 17 زبان ترجمه شده است و در بیش از 50 کشور و منطقه به نمایش درآمده است طبق گفته “وو دان”، مدیر ارتباطات “کریییتیو پاور اینترتینمنت” این امر تا حدی به دلیل توافق صورت گرفته بین شرکت “والت دیزنی” و “کریییتیو پاور اینترتینمنت” تولید کننده کارتون، بوده است. طبق گفته “جین” انیمیشن چین کسب اعتبار و محبوبیت جهانی را آغاز کرده است و محبوبیت فزاینده‌ای در جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه کسب کرده است.

انیمیشن به راحتی توسط عموم مردم درک و پذیرفته می‌شود

طبق گفته “لِنگ سانگ”، دبیر کل مرکز تحقیقات رسانه‌های جهان در “آکادمی علوم اجتماعی چین”، انیمیشن چین می‌تواند به عنوان پیشتاز در صادرات فرهنگی چین عمل کند. طبق گفته “لِنگ” انیمیشن به‌ندرت توسط موانع فرهنگی تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به راحتی توسط عموم مردم درک و پذیرفته می‌شود. صادرات انیمیشن همچنین به چین اجازه می‌دهد تا ارزش‌های خود را به جهان نشان دهد.

طبق گفته “یه”، حتی اگر انیمیشن چینی به صراحت در مورد تاریخ و یا سنت چین بحث نمی‌کند، باز هم می‌تواند به مخاطبان خارجی در مورد فرهنگ چینی آموزش دهد، زیرا داستان‌های ارایه شده از طریق انیمیشن عمیقا ریشه در ارزش‌های چینی دارند.

گروه پژوهشی اقتصاد فرهنگ

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد