تشکیل استارت‌آپ‌ها راهکاری برای ایجاد اشتغال نیروی جوان

به گزارش فناوری فرهنگی، رئیس بنیاد نخبگان لرستان گفت: تشکیل استارت‌آپ‌ها راهکاری برای ایجاد اشتغال نیروی جوان و جویای کار است.

دکتر حمزه امیری  اظهار کرد: اشتغال یکی از دغدغه‌های اغلب جوامع بوده و در جوامع جوانی که نیروی کار فعال در جامعه زیاد است طبیعتا تقاضا برای اشتغال زیاد دارد.

وی افزود: باید بستری ایجاد تا از این نیروی جوان بهترین بهره را برد و از نیروی مولد کار استفاده کافی شود.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان گفت: در کشور ما بخش قابل توجهی از جامعه را نیروی جوان و جویای کار تشکیل می‌دهد که بخش دولتی توان جذب این همه نیرو را ندارد و درست نیست این افراد جذب دستگاه‌های دولتی شوند و حقوق بگیر دولت باشند چرا که بخش عظیمی از نیرویی که قرار است در جامعه تحول ایجاد کند تبدیل به نیروی پشت میزی که وابسته به بودجه دولت هستند منجر به کم تحرکی بخشی از جامعه می‌شود.

امیری بیان کرد: باید راهکاری را در نظر گرفت و بستری را حاکمیت فراهم کند تا این نیروها بتوانند به سمت  اشتغال و خوداشتغالی پیش بروند.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرها و راهکارهای اصلی برای این امر تشکیل استارت‌آپهاست، اضافه کرد: بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه‎های اقتصادی بزرگ که با ده‌ها هزار نیرو میلیاردها دلار گردش اقتصادی دارند از زیرپله‎ها و گاراژها با نیروی و سرمایه حداقلی شروع کردند.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان اظهار کرد: این افراد و مجموعه‌ها در شروع کار، یک ایده خلاقانه برای ایجاد کسب و کار داشتند و دائما در طی این پروسه که از هسته کوچک به مجموعه بزرگ تبدیل شدند نوآوری داشتند و این رویکرد منجر به توسعه روز افزون شده است.

امیری گفت: البته این کار توسط نخبگان و کسانی که خلاقیت دارند می‌توانند در این فرآیند اثرگذار باشند.

وی اضافه کرد: چنانچه این افراد در مسیر درست قرار گیرند و از آن هوش ذاتی استفاده بهینه کنند خلاقیت و نوآوری آنها منجر به تحرک ایجاد استارت آپ‌ها و توسعه آن شود و در نهایت تحول، اشتغال و جهش تولید رخ خواهد داد.

منبع:ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد