تمدید مهلت ثبت نام برای شرکت در نشست فعالان سواد رسانه‌ای کشور

به گزارش فناوری فرهنگی، دومین نشست دوسالانه هم اندیشی فعالان سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی کشور که قرار بود ۲۰ اسفند ماه سال جاری برگزار شود به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و بر اساس توصیه‌های عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نیمه دوم اردیبهشت ماه یا نیمه اول خرداد ماه سال آتی برگزار خواهد شد.

محمد صادق افراسیابی معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص این نشست گفت: تا کنون ۴۶ فعال حقیقی و حقوقی در حوزه سواد رسانه‌ای کشور برای شرکت در این نشست، حضور خود را قطعی کرده اند که با توجه به ضرورت تأخیر در برگزاری نشست مذکور به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، مقرر شد سامانه ثبت نام از امروز تا پایان اسفندماه مجدداً باز شود و علاقه مندانی که به هر دلیل تا کنون فرصت نکردند برای حضور در گردهمایی فعالان سواد رسانه‌ای کشور ثبت نام کنند امکان ثبت اطلاعات خود را همچنان خواهند داشت.

وی افزود: هر یک از اشخاص حقیقی و حقوقی که برای شرکت در دومین نشست فعالان سواد رسانه‌ای کشور ثبت نام کرده اند ۱۵ دقیقه فرصت خواهند داشت که تجربه فعالیت‌های خود را در عرصه سواد رسانه‌ای بیان نمایند و سه نفر از مشاورین متخصص پس از پایان ارائه هر یک از فعالان سواد رسانه‌ای، نظرات خود را برای بهبود فعالیت‌های ایشان بیان خواهند نمود.

افراسیابی گفت: بخش دیگری که در نشست هم اندیشی فعالان سواد رسانه‌ای کشور مد نظر است اجرا شود، ارائه ایده‌های نو و خلاقانه برای افزایش سواد رسانه‌ای است که توسط برخی ایده پردازان مطرح کشور این ایده‌ها تبیین خواهند شد.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص بخشی ویژه به تجربه فعالان سواد رسانه‌ای کشور در زمینه تولید و انتشار محتوای مرتبط با موضوع سواد رسانه‌ای و اخبار و اطلاعات مرتبط با کرونا خبر داد و گفت: با توجه به تلاش فعالان سواد رسانه‌ای برای آگاه سازی مردم از تبعات اخبار جعلی، شایعات و انتشار اطلاعاتی که باعث ایجاد هراس در جامعه می‌شود، تصمیم گرفتیم در این نشست پانلی ویژه را به تجارب مؤسسات فعال سواد رسانه‌ای برای ارتقای سواد رسانه‌ای مردم در روزهای مقابله با ویروس کرونا اختصاص دهیم.

افراسیابی در ادامه به طراحی دو کارگاه آموزشی برای فعالان سواد رسانه‌ای کشور اشاره کرد و گفت: در دومین نشست دو سالانه فعالان سواد رسانه‌ای کشور دو کارگاه آموزشی با موضوع شیوه‌های گفتمان سازی در حوزه سواد رسانه‌ای و شیوه‌های تولید و انتشار محتوای سواد رسانه‌ای طراحی شده است که این دو کارگاه با حضور و تدریس برجسته‌ترین اساتید کشور برگزار خواهد شد.

به گفته افراسیابی ثبت نام در این نشست رایگان است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل وظایف ذاتی خود از برگزاری این نشست به شکل دو سالانه حمایت می‌کند. علاقه مندان برای ثبت نام در نشست فعالان سواد رسانه‌ای کشور می‌توانند تا پایان اسفندماه سال جاری به نشانی اینترنتی مراجعه کرده و یا از طریق ارسال ایمیل به نشانی Mas@farhangmail.ir در این رویداد ثبت نام کنند. شماره تماس‌های ۰۲۶۳۲۵۲۴۸۴۹ و ۰۹۱۷۸۷۲۲۷۱۳ در طول این مدت پاسخگوی سوالات احتمالی فعالان سواد رسانه‌ای کشور خواهند بود.

نخستین نشست فعالان سواد رسانه‌ای کشور سال ۱۳۹۶ با حضور بیش از ۴۰ مؤسسه و شخصیت حقیقی و حقوقی مطرح در زمینه سواد رسانه‌ای در باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد