جشنواره پویانمایی و انیمیشن اسفندماه در ارومیه برگزار می شود

به گزارش فناوری فرهنگی، جواد زاهدی عصر چهارشنبه در حاشبه نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگاران افزود: امسال برای اولین بار جشنواره پویانمایی تهران، آثار پویانمایی و انیمیشن ۱۲ الی ۱۶ اسفند ماه در استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه انیمیشن های در نظر گرفته شده در این جشنواره برای سنین کودک، نوجوان و خانواده طراحی شده است افزود: در این جشنواره فیلم‌های بخش مسابقه ایران، دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی در کانون نمایش داده می‌شود.

زاهدی در ادامه از افتتاح موزه کودک در هفته اول اسنفدماه در ارومیه خبر داد و اظهارداشت: این موزه که در ۵۰۰ مترمربع طراحی شده با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با ۶۰ هزار نفر عضو با محوریت فعالیت های فرهنگی و هنری مشغول ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان این استان است افزود: همزمان با جشن چهل سالگی انقلاب ۳۰۰ عنوان برنامه در مراکز کانون استان برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اجرای نقاشی ۴۰ متری طرح های انقلاب توسط اعضای کانون استان، خوانش ۴۰ قصه انقلابی در مراکز کانون استان، انتخاب ۴۰ لقب از القاب حضرت فاطمه(س) و اجرا در کارگاه‌های خوشنویسی مراکز کانون استان و ۴۰ صلوات و کاشت ۴۰ نهال در مراکز کانون استان از مهمترین این برنامه ها بود.

زاهدی ادامه داد: امسال برای حضور در جشنواره نقاشی بلغارستان ۵۸ اثر ارسال کرده بودیم و از ایران مجموعا ۲۱ اثر در این جشنواره حائز رتبه شده اند که سه تن از اعضای کودک و نوجوان استان حائز نشان نقره و دیپلم افتخار شده اند.

وی یادآور شد: کانون زبان ایران در شهرهای بوکان، خوی، سلماس و مهاباد جذب مدرس زبان را خواهند داشت و تا ۳۰ بهمن ماه امکان ثبت نام از طریق سایت کانون وجود دارد و زمینه مساعدی برای رشد فرهنگ زبان آموزی در استان است.

 

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد