خبر خوش برای فعالان گردشگری/ بسته محرک سفر مسؤولانه رونمایی می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، حسین اربابی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور  درباره تمهیدات این کانون در شرایط کرونا و برنامه‌های سفر در کشور اظهار داشت: گردشگری در همه جهان در حال حاضر به دلیل کرونا با چالش مواجه شده و وضعیت زیرمجموعه‌های کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی نیز مشابه هتل‌ها است و تفاوتی نداردو همه با چالش کرونا مواجه شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه منع سفر در شرایط کرونا به صورت مطلق معنا ندارد، گفت:‌سازمان جهانی گردشگری مردم را به سفر مسؤولانه توصیه کرده، سفری که با درایت و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌گیرد ما نیز سعی کرده‌ایم که این موضوع را مدنظر قرار دهیم و سفر به صورتی انجام گیرد که به وضعیت کرونا دامن نزند.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور ادامه داد: در حال حاضر روزانه میلیون‌ها سفر درون‌شهری در تهران انجام می‌گیرد و اگر سفرهای برون‌شهری رعایت شود برای سلامتی مردم ضرری نخواهد داشت.

اربابی گفت: ‌میزان مقابله با ویروس کرونا در مراکز رسمی گردشگری در حال حاضر در حد بیمارستان‌ها است و نظافت و پروتکل‌ها به صورت دقیق رعایت می‌شود.

وی گفت: اخیراً وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با وزیر بهداشت رایزنی و صحبت‌هایی داشته و همه بر این اصل اعتقاد دارند که سفر اگر مسؤولانه انجام شود و رعایت پروتکل‌ها دقیق صورت گیرد مشکلی برای سلامت مردم نخواهد داشت.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور گفت: ‌در حال حاضر مراکز اقامت گردشگری موظف هستند تا 24 ساعت پس از اقامت مسافر قبلی مسافر جدید را در همان اتاق یا فضا اسکان ندهند به موضوع ظرفیت آسانسور و رستوران‌ها نیز توجه شده و آمار آن جهت رعایت فاصله اجتماعی مدنظر قرار گرفته است.

اربابی از رونمایی بسته تشویقی و محرک جهت انجام سفرهای مسؤولانه در کشور خبر داد و گفت: ‌این بسته که خبر خوشی در حوزه سفر مسؤولانه به شمار می‌رود سبب رونق حوزه گردشگری خواهد شد.

وی گفت: جزئیات این بسته هفته آینده توسط وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اعلام می‌شود و تمهیدات لازم جهت سفر مسؤولانه در کشور به صورت جامع در نظر گرفته خواهد شد.

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد