«منجمد ۲» یخ گیشه بین‌الملل سینما را آب کرد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از اسکرین، انیمیشن «منجمد ۲»، جدیدترین محصول استودیو والت دیزنی در اولین هفته نمایش خود در ۳۷ کشور به روی پرده رفت و با ثبت فروش ۲۲۳.۲ میلیون دلاری رکورد فروش آغازین انیمیشن‌ها در گیشه بین‌الملل سینما را جا به جا کرد، این رکورد پیش از این در  اختیار انیمیشن «عصر یخبندان: غروب دایناسورها» با فروش ۱۵۲ میلیون دلاری بود.

در میان کشورهای خارجی اکران‌کننده انیمیشن «منجمد ۲»، چین با ۵۳ میلیون دلار موفق‌ترین عملکرد را داشت و پس از آن کره جنوبی با ۳۱.۵ میلیون دلار، ژاپن با ۱۸.۲ میلیون دلار، بریتانیا با ۱۷.۸ میلیون دلار و آلمان، فرانسه و مکزیک نیز به ترتیب با ۱۴.۹، ۱۳.۴ و ۹.۳ میلیون دلار قرار گرفته‌اند.

«منجمد ۲» در تمام ۳۷ بازار خارجی خود در هفته نخست اکران در صدر گیشه فروش قرار گرفت و موفق به شکستن رکوردهای مختلفی در کشورهای گوناگون شده است.

این انیمیشن همزمان با گیشه بین‌الملل در سینماهای آمریکا نیز به روی پرده رفت و با فروش ۱۲۷ میلیون دلاری توانست مجموع فروش جهانی خود را در هفته نخست اکران به رقم چشمگیر ۳۵۰ میلیون دلار برساند.

«ایدینا منزل»، «کریستین بل»، «جاش گاد»، «ایوان راشل وود» و «استارلینگ کی.براون» به ترتیب برای صداپیشگی در قسمت دوم انیمیشن «منجمد» همکاری کرده‌اند و «جنیفر لی» و «کریس باک» نیز همچون قسمت اول، کارگردانی قسمت جدید این انیمیشن معروف را بر عهده خواهند داشت.

قسمت اول انیمیشن «منجمد» در سال ۲۰۱۳ و بر اساس رمان «ملکه برفی» نوشته «هانس کریستین اندرسن» ساخته شد و موفق به کسب دو جایزه اسکار، گلدن گلوب، بفتا و پنج جایزه جشنواره پویانمایی «آنی» شد و با فروش نزدیک به ۱.۳ میلیارد دلار هم‌آکنون در رتبه دوم پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما پس از «شیرشاه» (۲۰۱۹) قرار دارد.

**

فیلم «فورد در مقابل فراری» به کارگردانی «جیمز منگولد» نیز در ادامه اکران خود ۱۴.۷ میلیون دلار فروخت و فروش گیشه بین‌المللی و جهانی خود را به ترتیب به ۴۵.۸ میلیون دلار و ۱۰۰ میلیون دلار افزایش داد. روسیه، انگلیس، فرانسه، استرالیا و مکزیک بهترین بازارهای این فیلم اکشن هستند.

اما فیلم «جوکر» ساخته «تاد فیلیپس» نیز در ۷۷ کشوری که همچنان روی پرده است، ۷.۶ میلیون دلار فروخت و فروش گیشه‌خارجی‌اش را به رقمی بالغ بر ۷۰۸ میلیون دلار ارتقاء داد.

این فیلم تاکنون بیش از یک میلیارد دلار در گیشه جهانی فروخته است و بریتانیا با ۷۱.۳ میلیون دلار بهترین بازار خارجی آن بوده است و پس از آن فرانسوی‌ها ۴۵.۱ میلیون دلار برای «جوکر» در گیشه بلیت فروشی کرده‌اند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد