نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری ایران در ترکمنستان افتتاح شد

به گزارش فناوری فرهنگی، در آستانه روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری در ایران، نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری کشورمان با حضور رایزنان فرهنگی کشورهای ازبکستان، قزاقستان، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، نمایندگان شرکت‌های گردشگری ترکمنستان و علاقه‌مندان ترکمنی در محل رایزنی فرهنگی ایران در عشق‌آباد افتتاح شد.

عباس ارباب خالص، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان گفت: در شرایط فعلی حاکم بر ارتباطات میان کشورها، برگزاری این نمایشگاه از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با هدف آشنایی با ظرفیت‌های فراوان موجود در عرصه صنایع دستی و گردشگری کشورمان صورت گرفته و گامی نخست برای آغاز همکاری در این زمینه به ویژه میان ایران و ترکمنستان محسوب می‌شود.

وی گفت: ما آمادگی داریم میزبان نشست‌هایی با نمایندگان فرهنگی کشورهای حاضر در این‌مراسم و با محوریت گردشگری در بین کشورهای منطقه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایرن در ترکمنستان باشیم تا هماهنگی‌های لازم را برای رونق گردشگری در شرایط پس از گذار از دوران فراگیری بیماری کرونا در جهان انجام دهیم و زمینه ساز رونق این صنعت میان کشورهای منطقه به ویژه ایران و ترکمنستان باشیم.

رضا خانیان رایزن فرهنگی ایران در ترکمنستان نیز گفت: نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری کشورمان در عشق‌آباد به منظور گرامیداشت روز جهانی گردشگری و نیز به مناسبت بیست‌ونهمین سالروز استقلال ترکمنستان و با توجه به تأکیدات قربانقلی بردی محمد اف، رییس جمهور ترکمنستان برای توجه به عنصر فرهنگ در روابط فرهنگی ترکمنستان با همسایگان بر پا شده است.

وی افزود: ضرورت آشنایی بیشتر هر دو کشور ایران و ترکمنستان با ظرفیت‌های موجود در عرصه صنایع دستی و گردشگری با توجه به اشتراکات فراوان تاریخی و فرهنگی دو کشور، از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه بوده است.

در ادامه این‌مراسم، کلیپ‌هایی از جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی ایران و ترکمنستان به نمایش درآمد که با استقبال حاضران روبرو شد. همچنین علاقه‌مندان ترکمنی مقالاتی در خصوص جاذبه‌های گردشگری و هنر صنایع دستی در ایران و ترکمنستان برای حاضران خواندند که در پایان مراسم با اهدای جوایز از آنان تقدیر به عمل آمد.

در این نمایشگاه صنایع دستی متنوع ایرانی از جمله فیروزه کوبی، مینا کاری، خاتم کاری، سفال، کاشی، تابلوهای مینیاتور، قلمکاری، ترمه، شیشه و آبگینه و نیز تصاویری از اماکن گردشگری کشورمان در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار دارد. همچنین، کلیپ‌های ساخته شده توسط رایزنی فرهنگی کشورمان به این مناسبت برای بازدید کنندگان به نمایش در می‌آید. این نمایشگاه به مدت یک هفته در محل رایزنی فرهنگی کشورمان در عشق‌آباد، آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

منبع: مهرکانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد