هارمونی در برابر اندروید

به گزارش فناوری فرهنگی، شرکت هوآوی در جمعه‌ای که گذشت از سیستم‌عامل جدید خود با نام «هارمونی» رونمایی کرد. این سیستم‌عامل تلاش هوآوی است برای اطمینان خاطر از مصون ماندن تولید تلفن‌همراه از هر گونه اقدامات دولت آمریکا. در چند ماه گذشته و در پی بازداشت یکی از مدیران شرکت هوآوی در خاک آمریکا و افزایش تنش‌ها بین دو دولت چین و آمریکا، دولت ایالات متحده سخت‌گیری‌های جدیدی نسبت به این شرکت چینی اعمال کرده که عملا دسترسی محصولات این شرکت به سیستم‌عامل اندروید را غیر ممکن می‌سازد. گرچه دولت ترامپ کمی از این فشار به هوآوی کاسته است و اعلام کرده به زودی به شرکت‌های آمریکایی اجازه‌ی ادامه‌ی همکاری با این شرکت را خواهد داد، ولی هوآوی ترجیح می‌دهد در برابر تهدیدهای احتمالی آمادگی مقابله داشته باشد. البته شواهد حاکی از کاهش تنش بین دو دولت چین و آمریکا در آینده‌ی نزدیک نیست و این موضوع حرکت هوآوی در استقلال از اندروید را خردمندانه‌تر جلوه می‌دهد.

طبق گفته‌ی یکی از مدیران این شرکت در مراسم رونمایی از هارمونی، این سیستم‌عامل فقط برای کار روی تلفن همراه طراحی نشده و برای ساعت‌های هوشمند یا هر وسیله‌ی هوشمند دیگری نیز کاربرد خواهد داشت. اولین محصولی که از این سیستم عامل استفاده خواهد کرد «صفحه‌ی هوشمند» است که هوآوی در سال جاری به بازار عرضه خواهد کرد. هوآوی اعلام کرده که طی سه سال آینده از این سیستم‌عامل در دیگر محصولات هوشمند خود استفاده خواهد کرد اما فعلا قصد ندارد تا وقتی مجبور نشده در تلفن‌های همراه از این سیستم‌عامل استفاده کند. ویژگی‌هایی که از این سیستم‌عامل در این رونمایی معرفی شد تشویق و تحسین حضار را در پی داشته و اگر به هر دلیلی هوآوی نتواند از سیستم‌عامل اندروید در تلفن‌های همراه خود استفاده کند آن‌وقت این سیستم‌عامل در تلفن‌های همراه تولیدی این شرکت نیز استفاده خواهد شد.

سیستم عامل جدیدی که هوآوی معرفی کرده مانند اندروید «منبع باز» بوده و این امکان را در اختیار توسعه‌دهندگان وب قرار می‌دهد که با کار روی آن نسخه‌های دلخواه خود را ایجاد کنند. ضمن آنکه شرکت‌های دیگری نیز قادر خواهند بود از این سیستم عامل در محصولات خود به ویژه در حوزه‌ی اینترنت اشیا بهره ببرند. به گفته‌ی یکی از مدیران شرکت این سیستم‌عامل هم از نظر کارایی و هم از نظر مصرف انرژی نسبت به هر دو سیستم عامل اندروید و ios برتری دارد ولی تصمیم هوآوی در مورد قرار ندادن آن روی تلفن‌های همراه تولید شده به علت تاثیر آن روی فروش شرکت است. هوآوی قصد دارد تا با وارد کردن آن به دیگر تجهیزات هوشمند مردم را با این سیستم عامل جدید آشنا کند تا در صورت لزوم وقتی مجبور شد در تلفن همراه هم از آن استفاده کند, مصرف کننده با آن آشنایی داشته باشد.

هوآوی در حال حاضر پایین‌تر از سامسونگ و بالاتر از اپل، رتبه‌ی دوم فروش تلفن همراه را در اختیار دارد که این خود متاثر از اعمال فشار توسط دولت آمریکاست که اجازه‌ی توسعه‌ی بازار هوآوی را در خاک آمریکا نمی‌دهد. مدیران شرکت معتقدند که اگر دولت ترامپ دست از سیاست‌های خود بردارد هوآوی می‌تواند به پرفروش‌ترین برند تلفن همراه در دنیا تبدیل شود چرا که در حاضر هوآوی، پرفروش‌ترین برند تلفن همراه در اروپاست.

منبع: آفرینه

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد