هند بیش از ۱۰۰ اپلیکیشن دیگر چینی را مسدود کرد

به گزارش فناوری فرهنگی،  به نقل از انگجت، اولین دور مسدود کردن اپلیکیشن‌های تلفن همراه ساخت چین در هند در ماه ژوئن آغاز شد. در آن زمان و به دنبال اولین درگیری مرزی دو طرف که به کشته شدن چندین سرباز هندی منجر شد، دهلی نو ۵۹ اپلیکیشن مشهور چینی را در هند از دسترس خارج کرد که از جمله آنها می‌توان به تیک تاک، وی چت، بایدو، کیو کیو و غیره اشاره کرد.

روز گذشته وزارت فناوری اطلاعات و الکترونیک هند از مسدود شدن ۱۱۸ اپلیکیشن دیگر چینی خبر داد. هدف از این کار کمک به حفظ تمامیت ارزی و یکپارچگی هند، دفاع از این کشور و حفظ امنیت آن اعلام شده است.

یکی از اپلیکیشن‌های مسدودشده، بازی PUBG Mobile است که توسط شرکت چینی تنسنت تولید شده است. همچنین سه اپلیکیشن علی بابا به نام‌های علی پی، تائوبائو و یوکو هم از دسترس خارج شده‌اند. بازی PUBG Mobile در هند بسیار محبوب است و ماهانه ۴۰ میلیون هندی از آن استفاده می‌کنند.

مقامات هندی مدعی هستند که برخی اپلیکیشن‌های چینی اطلاعات خصوصی کاربران را رصد می‌کنند و آنها را بر روی سرورهایی در خارج از هند ذخیره می‌کنند. این در حالی است که ادعاهای مشابه آمریکا در مورد اپلیکیشن‌های چینی هرگز ثابت نشده است.

در عین حال وزارت فناوری اطلاعات هند اعلام کرده این شرکت قصد دارد به تولید و استفاده از اپلیکیشن‌های هندی روی آورد و از میزان استفاده از اپلیکیشن‌های خارجی تا حد امکان بکاهد.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد