پنج بار که بیل گیتس هم واقعا اشتباه کرد

به گزارش فناوری فرهنگی،حتی ثروتمندترین مرد جهان و بنیان گذار مایکروسافت هم اشتباهات بزرگی در زندگی حرفه ای اش مرتکب شده که در ادامه به 5 مورد از آن اشاره میشود:

:one: آغاز کار با Traf-O-Data
پاول الن همکار گیتس میگوید Traf-O-Data #ایده خوبی بود با مدلی اشتباه؛ مطالعه ای روی #بازار نکرده بودیم و سرانجام با ضرر 4 هزار دلاری در سال 1980 #شرکت را تعطیل کردیم. پاول الن میگوید هیچوقت از این اسم هم خوشم نیامد!

:two: او میتوانست جای گوگل باشد
وقتی گوگل در سال 98 تاسیس شد مایکروسافت از بزرگترین #شرکت های جهان بود؛ گیتس میتوانست موتور جستجویی مشابه گوگل بسازد اما از این کار غفلت کرد؛ او در سال 2004 به این اشتباه خود اعتراف کرد.

:three: نجات دادن اپل از ورشکستگی
وقتی در سال 97 اپل تنها چند هفته با ورشکستگی فاصله داشت و عمده سهم #بازار خود را از دست داده بود و در ضرر غرق شده بود این #سرمایه_گذاری بیل گیتس بود که اپل را نجات داد؛ شاید او نمیدانست که بعد از 20 سال اپل از مایکروسافت بزرگتر و ثروتمندتر خواهد شد!

:four: او اینترنت را دست کم گرفت
در دهه 90 میلادی ویندوز تبدیل به ماشین چاپ پول مایکروسافت شده بود و همه چیز عالی بود و بیل گیتس خطر و فرصت های عالی اینترنت را درک نکرد و رقبایی همچون گوگل، آمازون و eBay توانستند بسیار بیشتر از او از اینترنت بهره ببرند. گیتس از انقلاب کامپیوتر به خوبی بهره برد اما انقلاب اینترنت را به درستی درک نکرد.

:five: با دولت ارتباط خوبی برقرار نکرد
زمانی که رقبا مشغول ارتباط گرفتن و لابی کردن با دولت بودند بیل معتقد بود مایکروسافت عادلانه کار میکند و نباید به دولت کاری داشته باشد. او سرانجام به خاطر انفعال در ارتباط با دولت در پرونده های مربوط به انحصارطلبی و حذف غیرقانونی رقیب، در آمریکا و اتحادیه اروپا دادگاهی شد و غرامت و هزینه سنگینی پرداخت کرد.

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد