آلمان؛ مرکز امنیت سایبری گوگل می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، گوگل به عنوان بزرگترین شرکت فعال در تکنولوژی جهان که سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های آنلاین مختلفی را توسعه داده و در اختیار کاربران و علاقمندان قرار داده است، حالا به تازگی اعلام کرده که می‌خواهد در شهر مونیخ آلمان یک هاب و مرکز جدید امنیتی راه اندازی کند تا با به‌کارگیری بهترین متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری بتواند به بهترین شکل ممکن از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران محافظت کند.

این روزها که امنیت سایبری و حفاظت از اطلاعات و حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی و ابری از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار شده است، شرکت‌های توسعه دهنده اپلیکیشن و سرویس‌های مختلف و همچنین غول‌های تکنولوژی تصمیم گرفته‌اند که با اقدامات و تصمیمات به موقع و درست، قدم مؤثری را در این زمینه بردارند و تعهد خود را برای محافظت از حریم شخصی کاربران نشان داده و به جهان اثبات کنند.

حالا بر اساس اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت زد دی نت، گوگل با استخدام و در اختیار گرفتن بهترین مهندسان امنیتی در جهان اعلام کرده که قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی به راه اندازی و بهره برداری از هاب و مرکز امنیت سایبری خود در مونیخ اقدام کند.

از آنجایی که سازمان تنظیم مقررات و حفاظت از حریم خصوصی کاربران در اروپا، استاندارد و پروتکل‌های سخت‌گیرانه بیشتری را برای غول‌های تکنولوژی که خواستار ادامه فعالیت در این قاره سبز هستند، وضع کرده است حالا به نظر می‌رسد که تصمیم گوگل برای انتخاب شهر مونیخ در آلمان گزینه بسیار عاقلانه و منطقی بوده است تا بتواند در راستای اهداف مشترک خود با اتحادیه اروپا گام بردارد و بدین ترتیب خیال کاربران را از اطلاعات به اشتراک گذاشته شده خود در فضای مجازی و ابری اینترنت آسوده کند.

ساندار پیچای، مدیر ارشد اجرایی گوگل، با انتشار پستی در بلاگ اختصاصی خود نوشت: ما بر این باوریم که حریم خصوصی و امنیت سایبری کاربران مهم‌ترین دغدغه کنونی آنها در جهان امروز است بنابراین وظیفه خود می‌دانیم که با ارائه سرویس‌های امن و خدمات و پشتیبانی‌های مداوم، از داده و اطلاعات آنها در فضای اینترنت محافظت کنیم.

گفته می‌شود گوگل بدین منظور قصد دارد بالغ بر ۲۰۰ نفر مهندس و متخصص فعال در حوزه امنیت سایبری را تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی به استخدام خود در بیاورد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد