اجرای «چمدان» آغاز شد

به گزارش فناوری فرهنگی،مراسم افتتاحیه نمایش «چمدان» با سخنان کارگردان این نمایش آغاز شد. فرهاد آییش گفت: شما امشب مهمان یک اجرای دوستانه از نمایش «چمدان» هستید. در روزهای گذشته سعی کردیم در فضای مجازی ذهن مخاطبان را به کلمه چمدان معطوف کنیم که مخاطب ما در این سالن تنها به دیدن نمایش ننشیند بلکه پیش از اجرا هم با این کلمه درگیر شود.

آییش درباره ویدئواینستالیشنی که در ورودی تالار اصلی نصب شده، گفت: من همیشه دلم می‌خواست با پویا آریان‌پور، یک پرفورمنس اجرا کنم اما در نمایش «چمدان» این همکاری در قالب ویدئواینستالیشن میسر شد. او با همکاری دانشجویانش این ویدئواینستالیشن را با نگاه‌های متفاوت به چمدان ارائه داده تا مخاطب تئاتر ما در برخورد با این اینستالیشن، بتواند مفهوم‌های تازه‌ای از چمدان را در ذهنش ایجاد کند.

پویا آریان‌پور هم در ادامه گفت: از فرهاد آییش ممنونم که تئاتر و تجسمی را با هم آشتی داد و امیدواریم این اتفاق ادامه داشته باشد. موضوع این اینستالیشن، یک کلمه بود، یک شی که در مکان و زمان‌های مختلف، معناهای مختلفی دارد و دانشجویان من با این کلمه، نگاه خودشان را درباره این چمدان‌ها ارائه کردند.

آییش که در این نمایش از منظرهای مختلفی به کلمه چمدان و پیشینه و مفهوم این کلمه نگاه کرده است، با استفاده از ویدئواینستالیشن‌هایی درباره چمدان و همچنین نمایش انیمیشن کمدی درباره چمدان در فاصله دو نمایش، ذهن مخاطب را مدام به کلمه چمدان ارجاع می‌دهد.

فرهاد آییش در پایان اجرای نمایش با تشکر از تماشاگران گفت: دلم می‌خواست با همان بازیگرانی که 20 سال پیش نمایش «چمدان» را روی صحنه بردیم، این نمایش را دوباره اجرا کنیم که امکانش میسر نشد.

«چمدان» با دو متن، یکی بر اساس داستانی از کوبو آبه، نویسنده سوررئال ژاپنی و دیگری نمایشنامه‌ای نوشته فرهاد آییش، از امشب در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود.

منبع:ایران تئاتر

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد