استفاده از فناوری‌های نرم در مدارس تهران گسترش می‌یابد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای آشنا سازی دانش آموزان با مفاهیم فناوری نرم و استفاده از روش‌های نوین آموزشی و ترویجی در مدارس، تفاهم نامه همکاری، بین ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز و شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی شهر تهران منعقد شد.

سیدمحمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جریان امضای این تفاهم نامه گفت: تعامل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با نظام آموزشی و مدارس از دو جنبه حائز اهمیت است.

به گفته نیری:  هدف اول از این گونه تعاملات، ایجاد سازوکارهایی برای تعامل بیشتر در موضوعات فناوری و نوآوری برای طرح بحث در مراکز آموزشی است. ترویج و گفتمان سازی جریان نوآوری و فناوری برای افراد جامعه از سنین پائین صورت می‌گیرد و در نهایت بستری مناسب برای توسعه نیروی انسانی فراهم می‌سازد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز ضمن تاکید بر اهیمت فعالیت‌های ترویجی، اضافه کرد: دلیل دوم اهمیت این گونه تعاملات که از اولی مهمتر است، توجه به نقش دانش‌آموزان و مراکز آموزشی در توسعه سازوکارهای نرم و رفتارسازی‌های فرهنگی در جامعه است. بسیاری از سازوکارهای رفتارساز فرهنگی، همانند رعایت قوانین و مقررات، توجه به حقوق مردم و سایر این موارد، از دوران دانش‌آموزی در فرد نهادینه می‌شود.

به گفته نیری، دلسوزان بسیاری در خصوص مصرف محصولات فرهنگی با کاراکترهای خارجی در بین کودکان و نوجوانان، دغدغه‌مند و نگران هستند. بی‌شک برای رفع این دغدغه، باید پایه جریان‌سازی فرهنگی در توسعه کاراکترها و شخصیت‌های فرهنگی بومی در محیط‌های آموزشی انجام گیرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز  با تاکید بر اهمیت نقش مدارس غیردولتی به عنوان سازوکارهای اثربخشی که بتواند اقتصاد آموزش را شفاف کند، گفت: تاکید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر رشد و توسعه فضای استارتاپی بر این مبناست که سازوکارهای استارتاپی چون بر اساس رفتارهای بخش خصوصی شکل گرفته‌اند، از چابکی لازم برخوردار هستند.

وی افزود: همین سازوکارها، زمینه مناسبی را برای شفاف‌سازی اقتصاد و جلوگیری از رانت و انحصارگرایی به وجود می‌آورد و در نهایت مردم جامعه از بهبود فضای اقتصادی منتفع خواهند شد. سود می‌برند.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد