استقلال اقتصادی با تقویت شتاب دهنده‌ها محقق می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، «سورنا ستاری» در جریان سفر به یزد با حضور در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی یزد اظهار کرد: اقتصاد دانش‌بنیان هیچ چیز، جز یک اکوسیستم به معنای محیط کسب و کار دانش بنیان در استان و کشور نیست.

وی با بیان این‌که در ۱۰۰ ساله گذشته نفت باعث شده که جایگاه کارآفرینی از بین برود، افزود: پول دولت برای سرمایه گذاری در زیرساخت‌هاست و این فرهنگ باید به طور کامل و صحیح نهادینه شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ادامه با اشاره به ضرورت جذب مشارکت بخش خصوصی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان، گفت: توسعه اقتصادی بیش از پیش به زیست بوم علمی متناسب با هر منطقه نیاز دارد.

ستاری تصریح کرد: پژوهشی که با پول دولت انجام می‌شود منجر به محصول موثر نمی‌شود.

این مسئول با اشاره به تفاوت صنعت و کارخانه، ادامه داد: صنعت جایی است که مهندسین بومی در آن طراحی می‌کنند و کارخانه محلی است که فقط از قطعات و تجهیزات وارداتی برای تولید محصولات مختلف استفاده می‌کند.

معاون رییس جمهور توسعه اقتصاد دانش بنیان را مستلزم حمایت از صنعت در استان و کشور دانست و بیان کرد: خوشبختانه استان یزد دارای ظرفیت‌های مختلف علمی و انسانی متنوعی است که باید بیش از پیش از داشته های خود برای توسعه اقتصاد دانش بنیان استفاده کند.

وی رویکرد استاندار یزد که اعتقاد دارد آینده استان به وسیله حمایت از جوانان تأمین می‌شود را از دیگر ویژگی‌های این دیار عنوان کرد و گفت: دولت آماده حمایت از استان یزد در راستای ایجاد زیرساخت‌های نوآوری و فناوری است.

دانشگاه‌ها درآمد خود را از محل فروش فناوری تأمین کنند

ستاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که خام فروشی تهدید جدی برای اقتصاد کشور است، تصریح کرد: استقلال اقتصادی مستلزم حمایت و ایجاد شتاب دهنده کسب و کار در حوزه‌های مختلف است.

این مسئول خطاب به کسب و کارهای سنتی، تأکید کرد: تنها راه بقای کسب و کارهای سنتی حمایت از ایده‌های نوین و تقویت نوآوری و فناوری های جدید است.

ستاری با اشاره به نقش دانشگاهیان در توسعه اقتصاد دانش بنیان، گفت: دانشگاه‌ها باید بدانند بخش عمده‌ای درآمد خود را از محل فروش فناوری تأمین کند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه دانشگاه محور همه چیز در کشور است، تأکید کرد: انتخاب و قدم برداشتن در مسیر درست تنها را اثرگذاری مفید جامعه دانشگاهی در توسعه کشور است.

 

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد