انیمیشن در جشنواره فجر دفن شده است

به گزارش فناوری فرهنگی،حامد کاتبی کارگردان انیمیشن «در مسیر باران» در خصوص شرایط انیمیشن در جشنواره فیلم فجر امسال  گفت : اوایل خبرهای خوبی به ما می دادند مبنی بر این که انیمیشن از سایر بخش ها جدا شده و قرار است بهتر به آن پرداخته ‌شود و در نتیجه شرایط بهتری برای بخش انیمیشن به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دوستان خوشحال شدند چون فکر می‌کردند که این جداسازی اتفاق مبارکی است و بخش انیمیشن به صورت تخصصی و با شرایط بهتری مواجه خواهد شد.

وی افزود: حتی دبیر جشنواره در نشستی که در برنامه هفت داشت، اعلام کرد که قصد داریم بخش انیمیشن را جدا کنیم و برای بخش انیمیشن هم سیمرغ در نظر گرفته ایم.

این کارگردان کشورمان گفت: در حال حاضر با گذشت چند روز از آغاز جشنواره فجر عملا انیمیشن را به گوشه‌ای راندند و به آن پشت کردند، به نظر بنده انیمیشن در جشنواره فجر دفن شده و نه تنها مورد توجه قرار نگرفت بلکه ما مخاطبان خود در شرایط معمولی را هم از دست دادیم.

وی با بیان اینکه قول های زیادی در این زمینه به ما دادند مانند این که سیمرغ می‌دهند یا اینکه فیلم‌ها در کاخ مردمی پخش خواهد شد، خاطر نشان کرد: بنده به عنوان کارگردان نه تنها در افتتاحیه جشنواره دعوت نشدم بلکه حتی هنوز کارت ورود به جشنواره را هم ندارم، من به عنوان کسی که فیلمش در جشنواره شرکت کرده نمی‌توانم به جشنواره بروم در واقع بدترین شرایطی که می‌توانست برای انیمیشن به وجود بیاید اتفاق افتاده است.

کاتبی افزود: سال گذشته اگر انیمیشنی در نگاهی نو وجود داشت هم در کاخ نمایش داده می‌شد، هم نشست خبری برای آن برگزار می‌شد و هم احتمال گرفتن سیمرغ را داشت اما در این جشنواره هیچ امکاناتی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بنده بیش از دو سال برای ساخت این فیلم کار کردم در بخشهایی از کار، از عوامل سینمایی استفاده کردم، گفت: از هنر و مشاوره آقایان نوروزی، زندگانی، مجید میرفخرایی و دوستان دیگر در این پروژه استفاده کردم اگر انگیزه همکاری در کار انیمیشن در این دوستان از بین برود چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند اگر امید نداشته باشند که کارشان دیده شود چگونه می‌توانند به این کار ادامه دهند؟ ما بعد از دو سال و نیم تلاش با تیمی بیش از 150 نفر در شرایط فعلی کار را جلو بردیم و به نتیجه رساندیم در حالی که دیده نمی‌شود و هیچ جایگاهی ندارد.

کاتبی با بیان اینکه به نظر شما من به عنوان یک کارگردان چقدر می‌توانم در سالهای آینده تولید کار داشته باشم، تصریح کرد: به طور کلی می‌توان گفت اتفاق خوبی برای انیمیشن نیفتاد، اوایل گفتند می‌خواهند هوای انیمیشن را داشته باشند اما برعکس شد و همان کسانی که می‌خواستند هوای انیمیشن را داشته باشند آن را به زمین زدند.

وی با اشاره به اینکه افراد بسیاری مدعی حمایت از انیمیشن بودند، افزود: اگر ما در شرایط جشنواره قرار بگیریم از جشنواره حمایت خواهیم کرد اما امروز که چند روز از جشنواره گذشته مشخص شد که همه این ادعاها حرف بود و خبری از حمایت نیست.

این کارگردان کشورمان خاطر نشان کرد: مشکل دبیر محترم جشنواره این است که در جلسه حضوری چندین قول به ما داده است و ما در حال حاضر نمی دانیم که قرار است چه بلایی بر سر این انیمیشن‌ها بیاورند، در کانال تلگرامی جشنواره یک خبر از انیمیشن وجود ندارد، شاید دوستان من باید کارهای خود را از جشنواره خارج کنند تا بیشتر از این به ما توهین نشود.

منبع: باشگاه‌خبرنگاران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد