اهمیت توجه به قصه و فیلم‌نامه نویسی در ساخت انیمیشن

به گزارش فناوری فرهنگی، ارائه‌های روز اول در پاویون بین‌المللی بازار پویانمایی تهران، با استقبال زیاد دوستداران و فعالان ایرانی و خارجی حوزه‌ی ساخت انیمیشن رو به رو بود و در تمامی نوبت‌هایی که طبق برنامه به سخنرانی‌ها اختصاص داده شده بود، شاهد گپ و گفت‌های و انتقال تجربه و سوال‌ و جواب‌ها توسط سخنرانان و مخاطبین بودیم. در ساعت 17 آقای همدانی موضوعات خود را در مورد خط داستانی برای کودکان را ارائه دادند.

 

تولید در ایران پخش در خارج

یکی از مهم‌ترین عناوین صحبت‌های آقای همدانی ساخت و تولید انیمیشن‌های مختلف تولید صنعتی و تولید کوالیتی در ایران و پخش آن‌ها در کشورهای خارجی از جمله روسیه، آلمان،‌ امریکا و مالزی بود. کمپانی که در روسیه و آلمان و مالزی دفتر کار دارند و محصولاتی با کیفیت در ایران تهیه می‌کنند.

یکی از دلایل ایشان برای تهیه و تولید انیمیشن در ایران تولید ارزان و غیر قابل مقایسه با ساخت در کشورهای خارجی بود که این کار را برای تولید صنعتی اما با کیفیت و پر مخاطب برای آن‌ها آسان‌تر کرده است.

تولید صنعتی علاوه بر قیمت ارزان،‌ سرعت ساخت را بیشتر می‌کند و در نتیجه کمپانی می‌تواند محصولات بیشتری را برای بازارهای مختلف تهیه و تولید کند و در نتیجه مخاطب بیشتری را جذب و راضی می‌کند. در این روش با بهبود و به سامان کردن فرایند تولید از هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌شود و در نهایت محصولی با کیفیت مناسب عرضه می‌شود که چندین و چند مورد از انیمیشن‌‌های آن‌ها با تولید صنعتی در مرکز آمار صدا و سیما توانسته است آمار بالای مخاطب را به خود اختصاص دهد.

 

حسنا کوچولو محبوب‌ترین در سیما

یکی از موفقیت‌های این کمپانی تهیه و تولید سریال «حسنا کوچولو» است که توانسته است چهار سال پی در پی به عنوان محبوب‌ترین سریال انیمیشن ایرانی را به خودش اختصاص دهد که آقای همدانی خبر تولید عروسک این شخصیت انیمیشنی را در ایران و توزیع و نمایش آن در همین دوره از نمایشگاه را در سخنرانی خود داد و ابراز امیدواری کرد که یک محصول تصویری خوب همراه با عرضه‌ی عروسک آن بتواند نتیجه‌ی خوبی را به ارمغان بیاورد و بیش از پیش علاقه و توجه را به این انیمیشن جلب کند.

 

5 سال کار مدام روی فیلم‌نامه

همدانی در مورد تازه‌ترین اثر تولید شده‌ی کمپانی خود به نام «دلفین بوی» صحبت کرد و از نگارش 5 ساله‌ی فیلم‌نامه‌ی آن و توجه بسیار زیاد به روند قصه گویی و پردازش شخصیت و جزییات آن سخن گفت و تاکید کرد این انیمیشن با توجه به وقت بسیار زیادی که روی نوشتن فیلم‌نامه‌ی آن و جزییات قصه‌پردازی و شخصیت اصلی آن انجام شده است اثری موفق و قابل قبول باشد. همچنین او اضافه کرد الگوی کلاسیک در انیمه همیشه طرفدا خودش را دارد و برای آن از شخصیت کارتونی تارزان مثال زد و شخصیت پسر این فیلم را یک تارزان دریایی توصیف کرد که به نحوی در دریا به دنیا می‌آید و دلفین‌ها که باهوش‌ترین گونه‌ی پستانداران هستن اون را به فرزندخواندگی می‌پذیرند و در این میان کوسه با کینه‌ی همیشگی و عجیبی که به انسان‌های دارد متوجه‌ی هویت اصلی این پسر می‌شود و او را وادر به ترک دریا می‌کند که در ادامه‌ی این اجبار ماجراهای جذاب و هیجان‌انگیز و دراماتیکی با جزییات فراوان در قصه رخ می‌دهد.

همدانی ابراز امیدواری کرد که این اثر با توجه به حساسیت و وقت بسیاری که صرف آن شده است حرف‌های زیادی در عرصه‌ی بین‌المللی برای گفتن داشته باشد

 

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد