بازی سازی متولی ندارد/ پرهیز «عمار» از موازی کاری

به گزارش فناوری فرهنگی،محسن یحیی، بازی ساز و سازنده بازی رایانه ای «زی»،  گفت: هنر- صنعت بازی رایانه ای به دلیل ایجاد فضای تعاملی و اینکه مخاطب می تواند در آن همذات پنداری کند به عنوان یک رسانه قوی شناخته می شود.
وی ادامه داد: کلیت بازی رایانه ای، بر مبنای سرگرمی است اما همانند رسانه های دیگر برخی محتواها را هم می تواند در خود داشته باشد.
این بازی ساز با بیان اینکه در بازی های خارجی، اولویت سرگرمی است و بعد از آن محتوا اهمیت می یابد، افزود: در کشور، تقریبا از سال ۱۳۸۰ تولید بازی های رایانه ای شروع شد و به خاطر حمایت هایی که وجود داشت، بازی های خوبی از لحاظ تعداد تولید شد اما موازی کاری و حضور متولیان مختلف در این عرصه و توقف برخی حمایت ها، باعث شد بازی رایانه ای نتواند جای خودش را پیدا کند.
یحیی در همین راستا خاطرنشان کرد: ادامه این روند باعث شده در سال های اخیر، شرکت های بازی سازی به سمت تولید بازی های موبایلی بروند که به دلیل امکان توزیع در فضای مجازی، توانستند خود را مطرح کنند، اما به خاطر نداشتن متولی خاص در این حوزه، در حال حاضر بسیاری از بازی ها بدون داشتن مجوز منتشر می شوند و این نگرانی وجود دارد که دوباره تجربه سال های گذشته تکرار شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش درباره عرضه بازی ضد ایرانی انقلاب ۱۹۷۹ تصریح کرد: تولید و ارائه چنین بازی هایی جای تعجب ندارد، چرا که پیش از این هم به طور مداوم حتی قبل از بازی ضد ایرانی بتلفیلد ۳، محتواهای علیه ایران و اسلام به صورت غیرمستقیم در بازی ها عرضه می شدند و می توانیم پیش بینی کنیم که فراتر از این موارد هم تولید می شوند.
این کارشناس بازی های رایانه ای افزود: در برابر چنین تولیداتی، باید با هجمه رسانه ای و اطلاع رسانی مناسب به طوری که باعث تبلیغ آن نشود، جریان رسانه ای بازی را متوقف کنیم.
وی با اشاره به آیه ۶۵ سوره انفال و داشتن نیروی انسانی قوی در این حوزه، ادامه داد: خبر ساخت این بازی تقریبا سه سال پیش منتشر شده بود و اگر همان زمان، به این مقوله توجه …

منبع: تی نیوز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد