تعیین تکلیف دوربین سلفی در نسل جذاب گوشی ها!

به گزارش فناوری فرهنگی، کمپانی اوپو Oppo خبرهایی از پرچمدارش بنام Find X فاش کرده که کاربران این گدجت هارو هیجان زده کرده. این کمپانی با معرفی گوشی فایند ایکس مارو به تحقق رویای گوشی های تمام صفحه نزدیک کرد.

در این گوشی های ساخت چین قسمت بالای صفحه نمایش، که به اصطلاح ناچ Notch گفته می شود و دوربین سلفی در آنجا قرار دارد حدف شده هست و بجای آن صفحه نمایش بزرگتر شده است بطوریکه ۹۳.۸ درصد از بدنه این گوشی را صفحه نمایش پوشانده است.

پس دوربین سلفی چی؟

مگه میشه گوشی بدون دوربین سلفی داشت؟ خب نه! به همین خاطر دوربین سلفی در بدنه این گوشی مخفی شده است و به محض ورود به اپلیکیشن دوربین یا اقدام به بازگشایی قفل دستگاه از طریق تشخیص چهره، دوربین ۲۵ مگاپیکسلی این قسمت با قابلیت سنسورهای سه‌بعدی شناسایی چهره به‌صورت اسلایدی از داخل بدنه بیرون می‌آید.

دوربین کشویی در گوشی Oppo Find X
دوربین کشویی در گوشی Oppo Find X

صفحه نمایش این گوشی ۶.۴ اینچ با رزولوشن 1080 × 2340 هست و همانطور که می بینید هیچ حاشیه ای در قسمت های چپ و راست نمایشگر وجود ندارد و تنها حاشیه کمی در پایین گوشی وجود دارد.

در اصل اوپو با ترکیب دوربین کشویی و نمایشگر خمیده توانسته صفحه‌نمایشی تمام‌صفحه را در محصول خود به کار گیرد. همچنین در بخش صفحه‌نمایش از پنل OLED با وضوح +FHD استفاده می‌کند. با این حال، گفتنی است که Find X اولین دستگاهی نیست که از دوربین کشویی استفاده می‌کند بلکه هفته‌ی گذشته، کمپانی ویوو Vivo با معرفی سری نکس Nex، حتی زودتر از Find X از این طراحی استفاده کرد اما با این تفاوت که اوپو این روش را برای هر دو دوربین جلو و پشتی به کار برده است. علاوه بر این نسبت صفحه نمایش به بدنه در سری نکس ۹۱.۲ در مقابل نسبت ۹۳.۸ درصدی در Find X هست.

گوشی Find X فایندایکس
گوشی Find X فایندایکس

در گوشی Find X سنسورهای اثر انگشت حدف شده و به‌جای آن از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی استفاده می‌کند که .سنسورهای آن در همان قسمت ظاهرشونده قرار داده شده‌اند.همانطور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، جهت قفل‌گشایی دستگاه، ابتدا باید صفحه نمایش در حالت قفل را به بالا سوایپ Swipe کنید تا سنسورهای سه‌بعدی تشخیص چهره از محل خود بیرون بیایند تا اقدام به شناسایی چهره‌ی کاربر کند. خبر بهتر این هست که برخلاف انتظار، تشخیص چهره از طریق این سنسورها بسیار سریع تر نسبت به گوشی های دیگر انجام می‌شود.

اوپو برای از دوربین دوگانه برای در پشت Find X استفاده کرده است که دارای سنسورهای ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی هست. در Oppo Find X پردازنده اسنپدراگون 845 (Qualcomm SDM845 Snapdragon 845)، هشت گیگابایت رم و 256 گیکابایت مموری تعبیه شده است.سیستم عامل این دستگاه، اندروید اوریو نسخه 8.1 هست. ضمنا امکان استفاده از دو سیم کارت در Find X وجود دارد.

طبق اعلام اپو علاوه بر فروش در چین برای اولین بار در اروپا و آمریکای جنوبی هم به قیمت ۹۹۹ یورو (۱,۱۵۵ دلار) از ماه آگوست در دسترس عموم کاربران قرار می گیرد.

منبع: مداد

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد