جشنواره جهانی فجر فرصتِ تعامل بین‌المللی است

به گزارش فناوری فرهنگی، سید صادق موسوی   درباره ارزیابی اش از جشنواره جهانی فیلم فجر،اظهارداشت: جشنواره فجر در دوران برگزاری اعتبار خوبی کسب کرده است هرچند که جدایی اش از جشنواره ملی نگرانی هایی ایجاد کرده بود جابجایی زمانی به آن لطمه خواهد زد اما این اتفاق رخ نداد.
موسوی افزود: با این جدایی، اتفاقا فیلم های خارجی در رقابت با آثار ایرانی بهتر دیده می شوند و فرصت بهتری برای تعامل بین المللی ایجاد شده است.
مدیرعامل انجمن سینمایی جوانان ایران با اشاره به اینکه برنامه های جنبی جشنواره خوب و منظم برگزار شد، گفت: از همین رو امیدوارم از این فرصت هایی که برایمان پیش می آید برای تعامل بیشتر با دنیا و دیپلماسی عمومی و فرهنگی استفاده کنیم.
موسوی با ابراز امیدواری به اینکه زمانی برسد که یک کاخ خوب جشنواره ای در کشور داشته باشیم، ادامه داد: امیدوارم در آینده بتوانیم در یک محیط فرهنگی خوب جشنواره را برگزار کنیم.
این مدیر فرهنگی با بیان اینکه فضای ایجاد شده به کمک جشنواره جهانی فیلم فجر، فضای پر رونق و قابل توجه است، گفت: باید از تمام فرصت های جشنواره و حضور میهمانان خارجی آن نهایت استفاده را ببریم.
موسوی با اشاره به اینکه جشنواره یک مقدمه طولانی تر برای برگزاری می خواهد، خاطرنشان کرد: روال ما در همه جشنواره ها این بوده است که ظرف یک مدت محدود کارها را انجام بدهیم در حالی که برای تعامل خوب بین المللی لازم است بسترهای آن در طول سال فراهم شود.
وی افزود: برای مثال برای برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت همه اتفاقات و برنامه ریزی ها قبل از برگزاری این نمایشگاه رخ می دهد و در زمان برگزاری نمایشگاه، تنها قراردادهای توافق شده امضا می شود اما بر عکس در جشنواره های ما، افراد اینجا تازه جمع می شوند تا برای اولین بار قسمت های مختلف جشنواره ما را ببینند و با این فضا آشنا شوند از همین رو این بستر باید در طول سال فراهم و اطلاع رسانی ها و وقت ملاقات ها از قبل تنظیم شود.
مدیرعامل انجمن سینمایی جوانان، خاطرنشان کرد: برای جشنواره جهانی فجر نیاز است یک دبیرخانه مشخص برای ملاقات ها و بازاریابی شکل بگیرد به همین ترتیب چنین روندی را در پیش بگیریم و نمایشگاه کتاب فرانکفورت می تواند الگوی خوبی برای برگزاری جشنواره های ما باشد.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از 30 فروردین تا 7 اردیبهشت به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار شد.

منبع:ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد