جشنواره «نه به جنگ» برگزار می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، بر اساس خبر رسیده، اولین دوره جشنواره فرهنگی هنری «نه به جنگ» به‌زودی با مشارکت موسسه فرهنگی هنری فراسیمای پیام‌رسا و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود.

به گفته پیام مهرنوش، موسس و دبیر این‌ جشنواره، بزرگ‌ترین هدف از برگزاری این‌ رویداد، رسیدن به ابتدایی‌ترین حقوق انسانی یعنی صلح است.

بنیان‌گذار جشنواره مذکور در توضیح چرایی راه‌اندازی آن گفت:‌ سعی داریم با زبان فرهنگ و هنر صدای خود را به گوش جهان برسانیم و این اصل اولیه این‌جشنواره است. هر انسانی به‌طور طبیعی دنبال صلح است اما مطمئنا زورگویی را برنمی‌تابد و مقابلش اعتراض می‌کند.

او افزود: جشنواره «نه به جنگ» یک جشنواره فرامرزی است و ویژه فضای مجازی در نظر گرفته شده است. از دیگر اصول ما در این‌ جشنواره این است که این پیام مهم را در جهان منتشر کنیم که همان‌طور که صلح و آرامش از حقوق بشر هستند، دفاع از خود و جنگیدن برابر ظلم و تجاوز هم از جمله همین حقوق هستند.

مهرنوش گفت: فراخوان اولین دوره جشنواره «نه به جنگ»‌ به‌زودی در شاخه‌های فیلم،‌ انیمیشن، شعر، خاطره، روایت، پادکست و عکس منتشر می‌شود و جزئیات بیشتر برگزاری جشنواره هم اعلام خواهد شد.

دبیری جشنواره «نه به‌ جنگ» را شیرین پارسا به عهده دارد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد