خودکفایی در سال جدید/ به سمت حرفه‌ای شدن خواهیم رفت

به گزارش فناوری فرهنگی، اختتامیه هشتمین جشنواره مد و لباس فجر دوشنبه ۶اسفندماه، با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس کشور، صدیقه پاک‌بین دبیر جشنواره و طراحان و علاقه‌مندان به مد و لباس کشور، در تالار وحدت برگزار شد.

صدیقه پاک‌بین، دبیر هشتمین جشنواره مد و لباس فجر در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: گام هشتمین جشنواره بین‌المللی فجر را کنار هم برداشتیم و می‌خواهیم هر سال این گام را بهتر و بزرگ‌تر برداریم، جشنواره فجر تلاقی ایده و اجرا است.

او ادامه داد: امسال مکران ویترینی به عنوان عناصر سنتی ایرانی معرفی سد تا هم چشم‌نواز باشند و هم ایجاد موقعیت‌های مناسب برای هنرمندان منطقه باشد. بابد سعی کنیم هر منطقه از ایران را که خوش میدرخشند و منبع تولید فاخر آثار هنری هستند را ارج نهیم.

قبادی: وظیفه ما نقشآفرینی و تاثیرگذاری است

حمید قبادی رئیس جشنواره و دبیر کارگروه مد و لباس کشور در ادامه این مراسم با اشاره به عصر روز زمستانی و تشکر از فعالان مد و لباس گفت: ۱۰ماه پرفراز و نشیب را گذراندیم تا جشنواره مد و لباس فجر را برگزار کنیم. نشست‌ها، جلسات و … زیادی برگزار شد تا با استفاده از نقطه‌نظرات جایگاه مد را ارتقا بخشیم.

او ادامه داد: یکی از وظایف ما نقش‌آفرینی و تاثیرگذاری است، امیدواریم بتوانیم همه در این عرصه اثربخش باشیم و در سخت‌ترین شرایط موجود کشور موثر باشیم و گام‌های خوبی را برداریم. انشالله به سمتی برویم که بتوانیم حوزه مد و پوشاک را نه تنها در کشور بلکه به صورت بین‌المللی معرفی کنیم.

رئیس جشنواره مد و لباس فجر افزود: به سمتی می‌رویم که وابستگی را کنار بگذاریم و آفت‌های قاچاق را کنار بگذاریم و به سمت استقلال برویم، خوشحالم جشنواره مد و لباس فجر علاوه بر بازدیدکنندگان تخصصی، مردم و علاقه‌مندان هم بی‌نظیر بود. از اینکه میبینیم مردم مد ایرانی را می‌پسندند و از محصولات خارجی فاصله گرفتند، اتفاق خوبی است.

او تصریح کرد: در سال ۹۸ یکی از اهداف ما حرکت به سمت حرفه‌ای شدن است و اولین مسئله آن ارتقای سطح دانش است. همچنین باید به سمت نقد و گفتگو آثار برویم و آستانه تحمل و نقد را بالا ببریم. البته نقد باید براساس الگو و قواعد باشد.

قبادی گفت: باید ایران را در قطعات مختلف از طریق مد و لباس معرفی کنیم و تجربه مکران بسیار خوب بود، ۳هزار نفر در جلسات ما با موضوع مکران حضور داشتند تا آموزش ببیند. اتفاق بسیار مهم در جشنواره ارتباط خوب بخش صنعت، طراحی پارچه، تولیدکنندگان بود و زمینه‌سازی در اختیار قرار دادن محصولات به مردم خواهد بود.

دبیر کارگروه مد. ولباس فجر اظهار کرد: هدف از هویت‌بخشی و ایجاد شرایط فعالیت به جهت صیانت از حوزه مد و لباس است باید نهادهای دولتی زمینه فعالیت‌ها را فراهم کنند و بستر را برای تسهیل خانه‌های مد، تولیدکنندگان ایجاد کنیم و چنین کاری را انجام دادیم. امیدوارم بیش از پیش نهادها و سازمان‌ها هماهنگ باشد.

قبادی گفت: امیدواریم جشن خودکفایی را در سال ۹۸ با کمک تولید کنندگان بگیریم که در حوزه شال و روسری ۱۵۰میلیون اثر طراحی شد، پارچه‌سازی، زیورآلات و موسسات و مراکز علمی و دانشگاهی که امسال خوب درخشیدند. همچنین طراحان لباس که یار دیرین ما هستند. در حوزه بین‌المللی هم توانستیم خودمان را ثابت کنیم که بسیاری از خارجی‌ها انگشت به دهان ماندند و بیش از بیست کشور در جشنواره حضور داشتند.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد