رشد ۴۵درصدی اعتبارات میراث فرهنگی در بودجه ۹۵

به گزارش فناوری فرهنگی،سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه از رشد ۴۵ درصدی اعتبارات در سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال‌جاری خبر داد.

غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه‌ای با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رییس جمهور، گفت: خوشبختانه امسال همین رشد در بخش عمرانی نیز وجود داشته است.

کاتب ادامه داد: نزدیک به ۱۳۵هزار میلیارد تومان از مجموع اعتبارات منابع امور فرهنگی و گردشگری کشور در قانون بودجه 95 به سه بخش گردشگری میراث صنایع دستی اختصاص یافت.

وی با قدردانی از زحمات سلطانی‌فر گفت: در بخش تحولات اداری هم در کل کشور اقدامات موثری انجام پدیرفت به طوری که در سال 94 تعداد ادارات میراث فرهنگی که توانستند مجوز اخذ کنند به ۱۹۶ اداره رسید.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: با توجه به اینکه بحث منطقه‌ای سازی از سیاست‌های کلان کشور است اما در بحث گردشگری نیاز به رشد سیستم اداری نیز وجود دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه صنعت گردشگری از صنایع پاک و پر درآمد و کم هزینه است اظهار کرد: باید سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری انجام پذیرد تا حس رقابتی در این صنعت رشد کند.

وی با اشاره به وجود پتانسیل‌های مختلف گردشگری در این شهرستان گفت: شهرستان گرمسار می‌تواند در صنعت توریسم و گردشگری نقش بسزایی ایفا کند

منبع: اقتصادخلاق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد