رقابت ۳ موتور جستجوی بومی

به گزارش فناوری فرهنگی،خسرو سلجوقی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، از وجود ۳ جویشگر مدعی در کشور که هر کدام خدمات متفاوتی ارائه می‌دهند خبر داد و گفت: بنا داریم بین جویشگرهای یوز، پارسی جو و سلام، مسابقه برگزار کرده و در نهایت از برندگان حمایت کنیم.

وی با اشاره به تدوین شاخص‌های مسابقه، ‌اظهار داشت: حدود ۷۰ شرکت هم در کشور حضور دارند که هر یک در بخشی از خدمات جویشگر موفق هستند و می‌توانند آن خدمات را با اتصال به جویشگر برگزیده ارائه دهند.

سلجوقی با بیان اینکه کارآفرینان موتور اقتصاد دنیا هستند، گفت: ICT به‌عنوان موتور توسعه می‌تواند کلیه بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی را متحول کند.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، با اشاره به جذابیت بازار ایران گفت: بازار ما ترکیبی از دو بازار بزرگ است که در عرصه کارآفرینی از عوامل جاذب برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

سلجوقی ادامه داد: بازار ۸۰ میلیونی داخل و محوریت در خاورمیانه (هاب منطقه) به‌ویژه نیروی انسانی تحصیل‌کرده و ارزان‌قیمت، از عوامل جذب سرمایه‌گذار و توسعه این بخش هستند.

وی با اشاره به تعداد زیاد دانش‌آموختگان این بخش، خواستار برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی توسط بخش خصوصی و دولتی شد و گفت: در این راستا وزارت ارتباطات، وام ۵۰۰ میلیون تومانی در اختیار یکی از شرکت‌های نظام صنفی رایانه ای قرار داده که پس از این، شاهد حرکت خوبی در ایجاد اشتغال و ارزش‌افزوده در کشور خواهیم بود.

منبع: گرداب

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد