رویداد گردشگری کرمانشاه 2020 باید به عنوان یک “پروژه ملی” مطرح شود

به گزارش فناوری فرهنگی،هوشنگ بازوند در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اشاره به فرصت مطلوب رویداد گردشگری 2020 برای معرفی هرچه بیشتر جاذبه های گردشگری استان گفت: حدود 10 ماه برای انجام برگزاری هرچه بهتر این رویداد و بهره مندی از مزایای آن فرصت داریم که فرصت بسیار محدودی است.

وی افزود: در این فرصت اندک باید تمام دستگاه های استان تلاش کنند تا این رویداد را از درون استان به سطح کشور و سطح وزاتخانه ها کشانده و به عنوان یک پروژه ملی آن را مطرح کنند.

بازوند تاکید کرد: مدیران ملی باید درگیر برگزاری این رویداد شوند و این وظیفه دستگاه هاست که این ارتباط را با وزارتخانه ها برقرار کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر سوق دادن کارهای پژوهشی به سمت رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی گفت: متاسفانه همه ما از زیرپوست شهر غافلیم و کمتر به وضعیت اجتماعی و فرهنگی زیر پوست جامعه پرداخته ایم.

وی تصریح کرد: اینکه بخواهیم هزینه کنیم و کار پژوهشی انجام دهیم که کجا برای پسماند زباله بهتر است در جای خود خوب است، اما چندان کار پژوهشی دشواری نیست و بهتر است به جای این موارد هزینه های پژوهشی را صرف مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه کنیم.

وی به گسل های اجتماعی موجود در جامعه اشاره کرد وافزود: در مواقع بحران این گسل ها فعال شده و به راحتی تبدیل به مسائل امنیتی می شود، پس از هم اکنون باید در خصوص رفع این گسل ها کارهای پژوهشی صورت گیرد.

بازوند افزود: ضرورت دارد اعتبارات پژوهشی به جای کارهای غیر مهم به سمت رفع مشکلات حوزه اجتماعی و سیاسی پیش رود.

استاندار کرمانشاه سهیه بندی کارهای پژوهشی را درحوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و. .. نیز اقدام اشتباهی دانست و تاکید کرد: اولویت ها باید در انجام کارهای پژوهشی ملاک باشد و در حال حاضر که مسائل اجتماعی و فرهنگی اولویت کار است باید پژوهش ها به این سمت هدایت شوند.

حبیب الله وفایی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به میزبانی کرمانشاه در رویداد گردشگری روستایی 2020 گفت: در همین راستا حدود 70 تا 73 روستا به عنوان روستاهای هدف گردشگری این رویداد انتخاب شدند.

وی افزود: همه دستگاه ها باید در برگزاری این رویداد مشارکت داشته باشند و شرح وظایف و برنامه ریزی ها در این زمینه تهیه شده که باید همه نظر داده و در جلسات بعدی به تصویب برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد